یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 03:07

کد خبر 64455

دوشنبه 01 خرداد 1402 - 09:36:00


مدیرکل خدمات بازرگانی اردبیل: کمبودی در تأمین آرد استان وجود ندارد


ایرنا/ مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: هیچ کمبودی در تامین آرد در این استان وجود ندارد و از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۸۳ هزار تن آرد بین نانوایان منطقه توزیع شده است.

علی نوبخت، مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل اظهار کرد: در این مدت یک‌هزار و ۵۰۰ تن آرد مازاد برای تامین نان مورد نیاز شهروندان و مسافران در بین نانوایان استان توزیع شده است.
وی اضافه کرد: آرد و گندم به اندازه کافی تامین و توزیع شده و برای فصل تابستان که شاهد ورود مسافران و گردشگران در استان خواهیم بود، هیچ کمبودی در آرد و نان وجود نخواهد داشت.
مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با بیان اینکه سرانه مصرفی آرد در این استان بیشتر از سرانه کشوری است، افزود: سرانه آرد استان ۱۲.۷۰ کیلوگرم بوده و دلیل اصلی بالا بودن آن استفاده بیشتر مردم از نان سنتی و نبود مصرف نان صنعتی است.
وی با بیان اینکه ماهانه ۱۶ هزار تن آرد بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود، ادامه داد: ۲ هزار و ۵۸۳ واحد نانوایی در استان اردبیل فعال هستند و همه این واحدها به کارتخوان‌های جدید متصل شده‌اند.
نوبخت با اشاره به این که ۱۲ کارخانه تولید آرد در استان وجود دارد، گفت: نانوایان می‌توانند با استفاده از سامانه اینترنتی از هر کارخانه‌ای که بخواهند آرد خریداری کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط