شنبه 07 مهر 1403 - 18:55

کد خبر 644691

شنبه 07 مهر 1403 - 14:21:01


کتاب «سقای دشت کوچ» در کرمان رونمایی شد


ایسنا/ سی و چهارمین یادواره شهدای مهندسی رزمی جنگ جهاد استان کرمان(سنگرسازان بی‌سنگر) امروز هفتم مهرماه همزمان با آخرین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم اظهار کرد: خط شکنی اول برای دوستان جهاد بود. جایی که رزمندگان در عملیات‌ها در سنگرها پناه می‌گرفتند، دوستان جهاد در بالای ماشین‌های سنگین کار بزرگی انجام می‌دادند و راه را برای رزمندگان باز می‌کردند.

وی ادامه داد: مهندسان رزمی جهاد، کار پشتیبانی را در جنگ داشتند و در همه زمینه‌ها کار سخت و بزرگی مخصوصا در آخرین روزهای جنگ انجام دادند.

فداکار در ادامه درباره چاپ زندگینامه شهدای دفاع مقدس گفت: کتاب شهدا ادامه‌دهنده راه شهداست و چاپ کتاب‌ها باعث ماندگاری خاطرات شهدا خواهد بود، بنابراین حفظ خاطرات و جمع‌آوری و انتقال آن به نسل جدید کار بزرگ و اثرگذاری است.

‌همچنین علی کارنما ‌فرمانده تیپ مهندسی خیبر در دوران دفاع ‌مقدس نیز در سخنانی تاریخ جنگ را تکرار خاطرات دانست و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: دفاع مقدس دو بعد توصیفی و تبیینی دارد ‌که بهتر است این دو زمینه را بشناسیم و به نسل جدید منتقل کنیم.

وی افزود: دشمن با برنامه‌ریزی وارد جنگ شد و سازمان مهندسی قوی داشت. حضور نیروهای جهاد در جبهه و در عملیات ثامن‌الائمه و حصر آبادان، ‌وحشت عجیبی در دل دشمن ایجاد کرد و باعث آزادی شهر و روستا شد.

کارنما با اشاره به اینکه جنگ، دفاع از ارزش‌ها بود و روح معنویت را زنده کرد، گفت: استفاده از وصیتنامه شهدا برای ادامه راه شهدا مهم است‌.

بنابراین گزارش، در این مراسم «سقای دشت کوچ» زندگینامه شهید محمد آرمان به قلم مهری‌ پورمنعمی، توسط استاندار و خانواده این شهید رونمایی شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط