شنبه 07 مهر 1403 - 19:04

کد خبر 644699

شنبه 07 مهر 1403 - 15:00:00


حضور علی نصیریان، مسعود کیمیایی و اردشیر رستمی در یک رونمایی


ایسنا/ نشست رونمایی «گزینه اشعار» مهدی مظفری ساوجی با حضور علی نصیریان، مسعود کیمیایی و اردشیر رستمی در موسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود.

مؤسسهٔ فرهنگی اکو، روز سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ برنامه‌ای را به کتاب «گزینهٔ اشعار» مهدی مظفری ساوجی که اخیراً ویراست دوم آن از سوی انتشارات مروارید منتشر شده، اختصاص داده است.

در این نشست، هنرمندانی چون علی نصیریان، مسعود کیمیایی، بهاءالدین خرمشاهی، اردشیر رستمی، لیلا کردبچه و افشین عبداللهی به معرفی و تحلیل این کتاب می‌پردازند.

همچنین سعد خان، رئیس مؤسسهٔ اکو، به ایراد سخنانی دربارهٔ آثار و اشعار مهدی مظفری ساوجی خواهد پرداخت. اجرای برنامه را شاه‌منصور شاه‌میرزا، نویسنده، شاعر و کارشناس میز تاجیکستان در مؤسسهٔ اکو بر عهده خواهد داشت.

«گزینهٔ اشعار» مهدی مظفری ساوجی، گزیده‌ای از هفت دفتر شعر منتشرشدهٔ این شاعر است که پیشتر از سوی ناشرانی چون چشمه، مروارید، انجمن شاعران ایران (دفتر شعر جوان)، شهرستان ادب و ایهام به چاپ رسیده بود. 

ساوجی، در سال ۱۳۸۷ برای مجموعهٔ «رنگ‌ها و سایه‌ها» (انتشارات مروارید، ۱۳۸۶) برندهٔ کتاب سال شعر جوان ایران (جایزهٔ قیصر امین‌پور) و در سال ۱۳۹۷، برای مجموعهٔ «باران با انگشت‌های لاغر و غمگینش» (انتشارات کوله‌پشتی، ۱۳۹۶) برندهٔ سیزدهمین دورهٔ کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران، شده بود.

 «غزل اجتماعی معاصر» (در چهار جلد) و «متافیزیک شعر» (در سه جلد) دو کتابی هستند که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از سوی مهدی مظفری ساوجی، و به اهتمام انتشارات دیدآور به چاپ رسیده است. علی دهباشی دو شب از «شب‌های بخارا» خود را با حضور و سخنرانی هنرمندانی چون میرجلال‌الدین کزازی، بهاءالدین خرمشاهی، علی نصیریان، مسعود کیمیایی، شمس لنگرودی، احمد پوری، ابوالفضل جلیلی و عبدالحمید ضیایی به این دو کتاب اختصاص داد.

آیین رونمایی و تحلیل «گزینهٔ اشعار» این شاعر، در محل مؤسسهٔ اکو، واقع در تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، کوچهٔ باقرالنمر، پلاک ۱۰ برگزار خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط