شنبه 07 مهر 1403 - 17:46

کد خبر 644753

شنبه 07 مهر 1403 - 15:20:00


پسر مورد علاقه‌ام از دستم فراری است!  


خراسان/به پسری علاقه دارم 23 ساله. من هم 23 ساله هستم. او از فامیل‌های‌مان است و به من علاقه‌مند است. خانواده‌های‌مان در جریان ماجرا هستند و راضی‌اند. اما این پسر انگار از دستم فراری است. می‌گوید تفاهم نداریم، به او گفتیم قول می‌دهم که با او تفاهم خواهم داشت. دیگر چه کار کنم؟
پاسخ مشاور:
مخاطب گرامی، ملاک‌های ازدواج موفق یا خوشبختی را می‌توان تشابه نسبی در چند موضوع خلاصه کرد: اصالت خانوادگی، سن، تحصیلات، وضعیت اجتماعی-اقتصادی خانواده، زمینه‌های فرهنگی، برخورداری از علاقه‌های مشترک، داشتن فعالیت‌ها یا سرگرمی‌های مشترک و ... . شما در پیام خود توضیح زیادی از این شرایط نداده‌اید. فقط نسبت خویشاوندی‌تان، رضایت خانواده‌ها و علاقه‌تان به یکدیگر گفتید و از دیگر موارد مشابه بین خودتان چیزی بیان نکردید و مشکل ظاهرا درباره تفاهم شماست. در ادامه توضیحاتی که باید در این باره بدانید، مطرح می‌کنم.
مفهوم تفاهم را می‌دانید؟
هر فردی طبیعتا مایل است همسری برگزیند که بیشتر همسان او باشد تا ناهمسان با او. البته باید در نظر داشت که هر اندازه هم تلاش کنیم که بیشترین تشابه‌ها را بیابیم، باز هم اختلاف نظرها در مواردی وجود خواهد داشت. شاید از نظر عده‌ای تفاهم یعنی عینا مثل یکدیگر بودن اما این‌طور نیست. تفاهم شناخت تفاوت‌ها و کسب مهارت همدلی است. درک یکدیگر و برقرار کردن ارتباطی عمیق و صمیمانه و در میان گذاشتن احساسات درونی خود با همسر و همچنین گوش دادن و درک کردن معنای پیامی که همسر در نظر دارد، از نکات مهم مهارت تفاهم است.
تفاهم با قول‌دادن به دست نمی‌آید
گفته‌اید می‌خواهم به پسر مورد علاقه‌ام قول بدهم که با او تفاهم خواهم داشت. نکته دیگری که لازم است بیان کنم این است که شما اگر می‌بینید با یکدیگر تفاوت زیادی دارید، منطقی‌تر به این قضیه نگاه کنید. فراموش نکنید تا حدی تفاوت‌های رفتاری بین دو نفر را می‌توان با سازش کردن و همدلی پوشش داد اما اگر این تفاوت‌ها فاصله زمین تا آسمان باشد، قضیه فرق دارد. برای رسیدن به تفاهم باید بدانید، اولا یک تصمیم دو جانبه است و دوما با قول دادن و ... مشکل حل نخواهد شد. بار دیگر، هم کفو بودن‌تان را بررسی کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

نویسنده : فریبا البرز | ‌ کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط