شنبه 07 مهر 1403 - 20:49

کد خبر 644855

شنبه 07 مهر 1403 - 16:30:23


کشف‌وضبط ۴۰ دستگاه لیزر غیرمجاز در مشهد


صدا و سیما/ ۴۰ دستگاه لیزر غیرمجاز پوست‌ومو و مظنون به قاچاق در کلینیک‌های زیبایی و شرکت‌های تجهیزات پزشکی در مشهد کشف‌وضبط شد.

امیر نایب، مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذاودارو دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد اعلام کرد: با توجه به استقبال مردم از دستگاه‌های لیزر در حوزه پوست‌ومو و آگاهی نداشتن عموم جامعه از اصالت و صحت عملکرد فنی این دستگاه‌ها، تشدید نظارت‌ها و برخورد قاطع با هرگونه تخلف در این حوزه در دستور کار ویژه مدیریت نظارت‌وارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذاوداروی این دانشگاه قرار گرفت.
امیر نایب افزود: در راستای سلسله بازرسی‌های میدانی و در قالب گشت مشترک کارشناسان معاونت غذا و دارو و معاونت درمان دانشگاه، نمایندگانی از پلیس امنیت اقتصادی، بازرسی سازمان صمت بر نحوه ارائه خدمات در حوزه‌های تحت نظارت، ۴۰ دستگاه لیزر، دستگاه‌های زیباسازی و جوان سازی پوست، آر. اف و هایفوی غیرمجاز و مظنون به قاچاق از کلینیک‌های زیبایی و شرکت‌های تجهیزات پزشکی کشف و ضبط شد.
وی گفت: پرونده‌های متخلفان برای انجام اقدامات قضایی و برخورد با آنها به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط