شنبه 07 مهر 1403 - 18:53

کد خبر 644858

شنبه 07 مهر 1403 - 16:31:53


معرفی سینماهای پرفروش کشور در ۶ ماه اول سال


ایسنا/ پرفروش‌ترین سینماهای کشور در نیمه اول امسال معرفی شدند.

 فیلم‌های سینمایی اکران شده در نیمه اول سال، ۹۱۲ میلیارد تومان فروش داشتند و فیلم‌های کمدی در این میزان فروش بیشترین سهم را داشتند.

در این مدت حدود ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم به تماشای این فیلم‌ها رفتند و طبق اعلام روابط عمومی موسسه سینماشهر، دستیابی به این فروش حاصل رسیدن به ضریب اشغال ۱۳ درصدی در ۱۳۲ هزار و ۷۱ صندلی سینما است.

پر مخاطب سینمای کشور در نیمه اول ۱۴۰۳، پردیس سینمایی کوروش تهران با ۷۸۱ هزار و ۸۸۲ مخاطب و ۸۳ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان است.

همچنین پردیس سینمایی ایران مال تهران با ۶۰۷ هزار و ۷۴۸ مخاطب و ۴۳ میلیارد تومان فروش در جایگاه دوم سینماهای پرفروش قرار دارد و پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز با ۴۳۶ هزار و ۴۳۵ مخاطب و ۲۷ میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان فروش نیز سومین سینمای پرفروش کشور بوده است.

۴۰ سینمای برتر کشور ۵۵.۴ درصد از کل مخاطبان سینما را شامل می‌شدند و از فروش کل سینما، ۵۵۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان به این سینماها اختصاص داشت. همچنین متوسط ضریب اشغال در این سینماها به بیش از ۲۴ درصد رسید.

در بین فیلم‌های اکران شده کمدی «تگزاس۳» با ۷۶ هزار و ۱۴۰ سانس و فروش بیش از ۲۳۴ میلیارد و ۹۲۱ میلیون تومان پرفروش‌ترین فیلم گیشه در این ۶ ماه است.

«تمساح خونی» با ۵۵ هزار و ۸۷۰ سانس و فروش بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان در دره دوم دوم و «مست عشق» با ۴۶ هزار و ۶۸۵ سانس و فروش بیش از ۱۲۰ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان فیلم سوم جدول فروش بوده است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط