یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 09:05

کد خبر 64502

دوشنبه 01 خرداد 1402 - 15:01:00


تست سرعت و شتاب «دوج چلنجر R/T T/A» مدل ۲۰۲۳ در اتوبان


پدال/ خودروهای عضلانی حس و حالی آمریکایی دارند و البته دیدن یکی از آن‌ها همچون دوج چلنجر R/T T/A مدل ۲۰۲۳ در قاره اروپا فرصت خوبی خواهد بود. این خودرو اخیراً در تست سرعت و شتاب در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان شرکت کرده است.

مدل R/T چلنجر جزو مدل‌های پایه بوده و پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری آن ۳۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک راهی چرخ ها می‌شود. پکیج T/A یاد شده نیز شامل تریم مشکی کاپوت، سقف، کناره‌ها و بخش پشتی خودروست. همچنین این پکیج شامل چراغ‌های جلو با گرافیک جدید و رینگ‌های ۲۰ اینچی بوده و البته پیکربندی کیت بدنه پهن نیز برای آن قابل سفارش است.

با وجود گشتاور مناسب دوج چلنجر R/T T/A مشکلی در رسیدن به سرعت‌های بالا نخواهد داشت. غرش پیشرانه ۸ سیلندر نیز کاملاً بر ماهیت عضلانی این خودرو تأکید دارد و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز تعویض‌های سریعی را انجام می‌دهد. راننده توانسته سرعت پایدار ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را حفظ کند هرچند در اواخر کلیپ به سرعت ۲۴۶ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد. شایان ذکر است دو مدل چلنجر و چارجر در اواخر عمر خود قرار دارند و دوج آن‌ها را بازنشسته خواهد کرد. گل سرسبد این خانواده دیمن ۱۷۰ است که ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۱ نیوتون متر گشتاور را با استفاده از سوخت E85 تولید می‌کند.

دیمن ۱۷۰ جزو هفت مدل خاطره‌انگیز پایانی برای خداحافظی با این خودروهای عضلانی بوده و البته مدل‌های چلنجر بلک گوست و چارجر کینگ دیتونا با ۸۰۷ اسب بخار نیز تولید می‌شوند. مدل اسکات پک سوئینگر ادیشن نیز برای هر دو خودروی چلنجر و چارجر در دسترس خواهد بود. همچنین باید به مدل چارجر سوپر بی با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری و لاستیک‌های درگ مسابقه‌ای قانونی اشاره کنیم. نهایتاً هم چلنجر شیک داون با کاپوت جدید، گرافیک قرمز بدنه و ترمزهای برمبو با شش پیستون تولید می‌شود. قدم بعدی برای محصولات دوج تولید چارجر دیتونا SRT برقی خواهد بود. این خودرو قدرتی بین ۴۵۵ تا ۸۰۰ اسب بخار خواهد داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط