شنبه 07 مهر 1403 - 22:55

کد خبر 645053

شنبه 07 مهر 1403 - 20:30:04


دیدار و گفت‌وگوی عراقچی با همتای سوئدی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل


ایرنا/ «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای دوجانبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با همتای سوئدی خود نیز  دیدار و گفت وگو کرد.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران و وزیر امور خارجه سوئد روز جمعه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک با یکدیگر دیدار و طرفین درباره مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردند.

در این دیدار، کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه و امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز حضور داشتند.

وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ در صدر هیاتی عالی رتبه به همراه مجید تخت روانچی و کاظم غریب آبادی معاونان سیاسی و حقوقی و بین المللی خود در نیویورک حضور یافت.
هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه سوم مهرماه (۲۴ سپتامبر) گشایش یافت و مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در روز نخست این اجلاس سخنرانی و مواضع و دیدگاه های ایران را بیان کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط