شنبه 07 مهر 1403 - 23:50

کد خبر 645121

شنبه 07 مهر 1403 - 21:44:05


ایرلند: حزب‌الله لبنان و رژیم اسرائیل عقب‌نشینی کنند


ایرنا/ وزیر خارجه ایرلند بدون محکوم کردن جنایات وحشیانه و هولناک رژیم صهیونیستی در بیروت، نسبت به خطر گسترش دامنه جنگ در منطقه ابراز نگرانی کرد و حزب‌الله لبنان و اسرائیل را به عقب‌نشینی و تنش‌زدایی دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، مایکل مارتین عصر شنبه (به وقت محلی) با انتشار بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت ایرلند منتشر شد، گفت: من عمیقا نگران تشدید درگیری‌ها در ۲۴ ساعت گذشته و خطر فزاینده درگیری‌های منطقه‌ای هستم. مردم لبنان همچنان بهای تکان دهنده و سنگینی را برای درگیری میان حزب الله و اسرائیل می پردازند.

وی افزود: آنچه اکنون به آن نیاز داریم این است که همه طرف‌ها عقب‌نشینی، تنش‌زدایی و از تلاش‌ها برای رسیدن به آتش‌بس حمایت کنند. من از همه طرف‌ها از جمله ایران می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و از آنهایی که نفوذ دارند، مسئولانه از آن استفاده کنند.

وزیر خارجه ایرلند که سکان وزارت دفاع این کشور را نیز برعهده دارد در ادامه، هشدار داد: یک درگیری گسترده‌تر برای همه مردم منطقه فاجعه بار خواهد بود. ما باید فضا را برای راه حل سیاسی و دیپلماتیک فراهم کنیم. ما همچنین باید شاهد یک آتش‌بس فوری و توافق برای آزادی گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) در غزه باشیم تا امکان کمک‌های بشردوستانه در مقیاس مورد نیاز وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر شدت گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

صهیونیست‌ها هفته پیش در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای جنبش مقاومت اسلامی این کشور موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بودند. این رژیم همچنین روز جمعه با حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است.

وزارت بهداشت لبنان از افزایش شمار شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور به یک هزار و ۶۴۰ تن خبر داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط