شنبه 07 مهر 1403 - 23:45

کد خبر 645146

شنبه 07 مهر 1403 - 22:06:23


پیام تسلیت دو مرجع تقلید برای سیدحسن نصرالله


ایرنا/ آیت الله نوری همدانی و آیت الله مکارم شیرازی با انتشار پیامی، شهادت دبیرکل حزب الله را تسلیت گفت.

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

این مرجع تقلید در پیام خود آورده است: رژیم نامشروع صهیونیستی این‌بار نیز دست به جنایتی عظیم زد و علاوه بر کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع، شخصیتی بزرگ و مجاهدی نستوه و انسانی مقاوم؛ جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله «ره» را به شهادت رساند.

وی ادامه داده است: البته شهادت نهایت آرزوی آن شخصیت بزرگ بود و سالیان متمادی در پی این سعادت بود، اما این رژیم با این عمل وحشیانه زمینه نابودی و محو خود را فراهم کرد و بی شک گروهای مقاومت خصوصاً حزب الله راه این شهید، که محو صهیونیست است‌ را ادامه خواهند داد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه پیام خود نوشته است است: بر همه مسلمانان جهان فرض و لازم است در این مسیر کمک نمایند و همانطور که رهبر معظم انقلاب مرقوم داشته‌اند از حزب الله لبنان بعنوان محور مقاومت حمایت کامل داشته باشند و ان‌شاءالله خللی در عزم راسخ جبهه مقاومت ایجاد شد.

وی افزوده است: اینجانب شهادت این روحانی مجاهد؛ سید حسن نصرالله و دیگر شهدای اخیر لبنان بویژه سردار سرافراز شهید نیل فروشان رابه همه مسلمانان، و به خانواده معظم شهدا و به رهبری معظم انقلاب تبریک و تسلیت عرض می کنم.

مکارم شیرازی: امت اسلامی مجاهدت های شهید سید حسن نصرالله را فراموش نمی کند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان آورده است که مردم فلسطین و لبنان و امت اسلامی هرگز مجاهدتهای این شهید را فراموش نخواهند کرد.

دراین پیام آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً خبر شهادت عالم مجاهد و عبد صالح خدا، دبیر کل فقید حزب الله، جناب حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه)، قلوب تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را غرق در ماتم و عزا نمود.

پیام حاکیست: شهادت مجاهدان راه خدا نه شکست و نه ذلت؛ بلکه تمنای قلبی و بالاترین پاداش و نعمت الهی برای آنان است.

در بخش دیگری ازاین پیام آمده است: در طول این سال‌ها مردم لبنان و فلسطین و امت اسلام مدیون فرماندهی حکیمانه او در جنگ با دشمن صهیونیستی بود و هرگز رشادت‌های مخلصانه او را فراموش نخواهند کرد و پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند و دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید، چرا که این مسیر، رزمندگان و مخلصین فراوانی دارد که با تأسی به سیدالشهدا(ع) و عزمی راسخ‌تر راه شهدای بزرگ خود را پیموده و با نصرت الهی، صهیونیست خون‌خوار را زبون و ذلیل خواهد کرد، إن‌شاء‌الله.

پیام حاکیست: اینجانب شهادت سید مقاومت را به پیشگاه حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) و رزمندگان مقاوم حزب الله و مردم غیور و علمای سرافراز لبنان و عموم مسلمانان آزادی‌خواه به‌خصوص خاندان معزّز ایشان تبریک و تسلیت گفته و علوّ درجات وی و صبر و اجر بازماندگان و پیروزی هرچه سریع‌تر محور مقاومت و نابودی صهیونیست جنایتکار و شکست و ذلت دشمنان اسلام و مستکبران عالم را از درگاه الهی مسالت دارم. فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ

آملی لاریجانی: همه‌ نیروی‌های مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن خواهند بود

بنابر روایت ایسنا، آیت الله آملی لاریجانی در پیامی ضمن تسلیت شهادت شهید مقاومت سید حسن نصرالله و جمعی از همراهان وی، تجاوزگری های رژیم صهیونیستی علیه حزب الله و مردم بی دفاع لبنان را به این شرح محکوم کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم . وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ . شهادت اسطوره مقاومت شهید سرافراز و پرافتخاراسلام " سیدحسن نصرالله" در جنایت اخیر رژیم سفاک صهیونیستی ، گر چه برای او رسیدن به آرزوی دیرین و وصال به ساحت نورانی معبود بود و لکن برای امت اسلامی و همه آزادگان جهان غمی جانکاه است.

جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا و غرب، این بار علیه مردم بی دفاع  لبنان در حالی صورت می گیرد که  سازمان های به اصطلاح بین المللی و حقوق بشری با بی توجهی وسکوت خود  بر ادامه جنایت ها مهر تایید می زنند. 

سران این رژیم جعلی بر این خیال باطل اند که با کشتار و ترور می توانند درخانه عنکبوتی خویش در آرامش باشند اما قطعا تجاوزگری های این رژیم خون آشام در یکسال گذشته علیه زنان ،کودکان و مردم بی دفاع غزه و جنایت های اخیر در لبنان، موجب بیداری آزادی خواهان و ظلم ستیزان و تقویت بیش از پیش محور مقاومت تا نابودی کامل این رژیم خواهدشد. 

رژیم صهیونیستی تصور می‌کند با سیاست شکست خورده خود در غزه می تواند به ساختار مردمی و مستحکم حزب الله آسیب وارد کند، اما قطعاً همه‌ نیروی های مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن خواهند بود و باذن الله تعالی این غده سرطانی را از منطقه محو خواهند کرد. 

اینجانب با تبریک و تسلیت شهادت «سید مقاومت ، عزیز جهان اسلام سیدحسن نصرالله» به حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، ملت مقاوم لبنان و بویژه همرزمان محور مقاومت و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، تردیدی ندارم که راه این شهید عزیز پر قدرت‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و مسیر نابودی رژیم خونخوار صهیونیستی هموارتر خواهد شد و از مردم مسلمان و آزاده کشورهای جهان و بویژه کشورهای اسلامی نیز انتظار است که با وحدت خود و کمک همه‌جانبه  به جبهه مقاومت مانع ادامه توحش این جریان اسلام ستیز شوند . و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط