دوشنبه 09 مهر 1403 - 09:54

کد خبر 646596

دوشنبه 09 مهر 1403 - 08:02:35


پرسپولیس باروحیه و استقلال ناپایدار در لیگ نخبگان!


فارس/کارشناس فوتبال گفت: دو تیم پرسپولیس و استقلال با شرایط متفاوتی به مصاف حریفان آسیایی می‌روند.
محسن بیاتی نیا در مورد دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا اظهار داشت: دو تیم با شرایط متفاوتی به مصاف حریفان آسیایی می روند. استقلال بعد از باخت در دربی و مشکلاتی که برای کادرفنی به وجود آمد شرایط پایداری ندارد و همه چیز در این مسابقه به جریان بازی بستگی دارد. اینکه زودتر گل بزند یا گل بخورد. پرسپولیس اما شرایط روحی مناسبی دارد اما مقابل تیمی بازی خواهد کرد که حریف دست و پا بسته ای نیست. ولی متاسفم بگویم که فوتبال ما در آسیا از نظر سخت افزاری و امکانات دارد به 25 سال قبل برمی گردد که در یک زمین چند مسابقه فوتبال برگزار می کرد. کاش مسئولان برای حل چنین مسایل ساده ای اقدام های موثرتری انجام بدهند.وی در مورد قدرت تیم پاختاکور گفت: وضعیت بدنی و فیزیکی تیم های ازبکستان و آسیای مرکزی با فوتبال عربی حوزه خلیج فارس متفاوت است. بازیکنان پاختاکور فیزیک بدنی مناسبی دارند و سال هاست که با تیم های ایرانی هم بازی می کنند.
بیاتی نیا در مورد نقطه قوت پرسپولیس مقابل پاختاکور گفت: سرعت انتقال بازیکنان از هافبک به حمله زیاد است و هافبک ها خیلی خوب به خط حمله اضافه می شوند و این نقطه قوت پرسپولیس است. بازیکنان پرسپولیس راهکارهایی برای گلزنی به حریفان دارند و حتی اگر از حریف عقب بیفتند بازهم راهکاری برای گلزنی دارند. بازیکن اسبق استقلال در مورد اینکه چرا استقلال با نکونام در این فصل خوب نتیجه نگرفته و به نوعی دچار بن بست شده اظهار داشت: در تیم های بزرگ وقتی یک تیم دچار مشکلات می شود این مشکلات فقط مربوط به یک نفر نیست و به افراد و گروه های مختلفی مسایل مربوط می شود. البته از نظر فنی سرمربیان تیم های مختلف با توجه به وضعیت آن تیم ها نگاه شان به مربیگری تفاوت دارد. مثلا سبک مربیگری در رئال مادرید با اتلتیکو مادرید متفاوت است و اگر مربی مثلا از اتلتیکو به رئال بیاید باید تفکرات خود را تغییر بدهد اما اصول فوتبالی اش را حفظ می کند. در تیم های پر هوادار مهم هواداران هستند. هوادار هم به طور خلاصه گل و بازی هجومی می خواهد!
 وی افزود: اگر در تیم های بزرگ و پر هوادار شما فوتبالی زیبا و هجومی ارایه بدهید و بتوانید تماشاگر را راضی نگه دارید هم از نظر شیوه بازی و هم از نظر نتیجه گیری موفق می شوید. در آنصورت اگر در یک بازی سه بار هم به تیر دروازه بزنید ولی برنده نشوید بازهم حمایت هواداران را خواهید داشت، تماشاگران استقلال اکنون تشنه فوتبال هجومی هستند وقتی هواداران سرمربی را قبول داشته باشند و فوتبال خوبی از تیم شان ببینند در آنصورت از او حمایت می کنند چون می دانند در دراز مدت موفق می شود.بیاتی نیا در مورد اینکه موافق ماندن یا رفتن نکونام از استقلال است، گفت: اگر قرار است کادرفنی تیم تغییر کند سریع تر این اقدام را انجام بدهند و اگر قرار است نکونام بماند باید کادرفنی اش را تقویت کنند این تصمیمی است که مدیران باشگاه استقلال باید هرچه زودتر بگیرند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط