دوشنبه 09 مهر 1403 - 12:54

کد خبر 646670

دوشنبه 09 مهر 1403 - 09:55:00


«باغچه مینو» یادها و خاطرات را زنده کرد


جام جم/ در میان گردش شبکه‌های تلویزیونی به پخش سریال باغچه مینو از شبکه آی‌فیلم می‌رسم؛ سریالی که سال‌ها بود شاهد بازپخشش از قاب جادو نبودیم. باغچه مینو، قصه اهالی یک باغ بزرگ موروثی است که در این فضامراسم‌ مختلفی همچون عزاوعروسی برگزار می‌کنند.
این مراسم‌ گاه‌و‌بیگاه متضاد، ماجراهای کمیک و جالبی به‌وجود می‌آورد که خنده بر لب مخاطبان می‌نشاند.هنوز هم تماشای این مجموعه کمدی که نخستین‌بار سال ۱۳۸۱ از شبکه سه سیما روی آنتن رفت، برای مخاطبان تماشایی، خنده‌دار و البته خاطره‌انگیز است و وجه خاطره‌انگیزی آن وقتی پررنگ‌تر می‌شود که با دیدن سکانس‌های این مجموعه و تیتراژ آن، چهره‌ها و نام‌هایی را می‌بینیم که دیگر میان ما نیستند.

در راس این افراد، کارگردان سریال، رضا صفدری است که سال ۱۳۹۰ به‌ناگاه و در جوانی بار سفر بست و دنیا را به مقصد ابدیت ترک کرد. او بیشتر به کار اجرا دررادیو‌و‌تلویزیون اشتغال داشت وپس ازمدتی به سمت گویندگی، دوبله و کارگردانی هم رفت.  

در مقابل دوربین این سریال چهره‌های خندان بسیاری حضوردارند؛ جواد رضویان، سیاوش چراغی‌پور، سوسن مقصودلو، پرند زاهدی، بیژن بنفشه‌خواه و... برخی از این بازیگران هستند.

در میان آنها، امروز جای رضا داوود‌نژاد خالی است. بازیگری که بهار امسال پس از مدتی تحمل رنج بیماری، جهان فانی را با۴۳سال سن ترک کرد. اوکه نقش نادر رادر این سریال بازی کرد، کنار خواهر حقیقی‌اش زهرا داوود‌نژاد درنقش نازنین حضور با نمکی درجمع هنرپیشگان غالبا جوان مجموعه دارد.

در سریال، رخت «منوچهر مینو»، صاحب اصلی باغچه مینو را هم فتحعلی اویسی به تن کرده بود؛ بازیگری که سال ۱۴۰۰برای همیشه لبخند روی لبانش خشکید و تن به خاک و روح به معبود سپرد.

بازی‌های شیرین این بازیگر کهنه‌کار تئاتر، سینما و تلویزیون در سریال بدون شرح و...همچنان در فضای مجازی بازنشر می‌شود و محبوبیت دارد. همین است که امروز باغچه مینو به قابی از خاطرات بدل شده که تماشای هر قسمت آن یادآور جوانان و پیشکسوتانی است که دیگر میان ما نیستند


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط