دوشنبه 09 مهر 1403 - 13:01

کد خبر 646819

دوشنبه 09 مهر 1403 - 10:21:43


هانگژو؛ خواهرخوانده جدید اصفهان


صدا و سیما/ تفاهم‌نامه همکاری خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و هانگژو پس از امضای شهردار اصفهان، به امضای یائو گائویان، شهردار هانگژو رسید.

این تفاهم‌نامه پس از جلسات مشترک و به پیشنهاد طرف چینی مبنی بر همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی در قالب دیپلماسی شهری و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهر‌های هانگژو و اصفهان، موضوع توسط شهرداری اصفهان بررسی و پس از تأیید برقراری این ارتباط، متن تفاهم‌نامه اولیه با هماهنگی طرفین تهیه شد.
با توجه اینکه امضای این تفاهم‌نامه موجب توسعه ارتباطات بین‌المللی و شناخته‌تر شدن برند شهر اصفهان خواهد شد، شهرداری اصفهان نیز پس از مذاکرات و رایزنی‌های مربوطه با برقراری رابطه همکاری میان دو شهر موافقت کرد.
این تفاهم‌نامه برای افزایش ارتباطات و همکاری در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و توسعه اجتماعی بین شهر‌های اصفهان و هانگژو از جمله در زمینه‌های حفاظت از میراث فرهنگی، گردشگری و آموزش و در راستای حفظ منافع دوجانبه و توسعه طرفین به امضا رسید و پس از طی مراحل قانونی به سطح خواهرخواندگی خواهد رسید.
شهر هانگژو، مرکز استان جه‌جیانگ چین، شهری توریستی است و جاذبه‌های طبیعی فراوانی برای گردشگران دارد. این شهر در گذشته به نام‌های «بهشت روی زمین»، «شهر ابریشم» و «پایتخت چای چینی» نیز شناخته می‌شد. امروزه کیفیت بالای زندگی و بهره‌مندی از بهترین امکانات تفریحی، این شهر را به یکی از بهترین نقاط زندگی در کشور چین تبدیل کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط