دوشنبه 09 مهر 1403 - 12:58

کد خبر 646860

دوشنبه 09 مهر 1403 - 10:41:52


تدریس «ورزش زورخانه‌ای» در دانشگاه‌ها


تسنیم/درس «آموزش ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی» در لیست دروس دانشکده‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفت.
به نقل از روابط عمومی فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی، پس از پیگیری و جلسات مکرر مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون با وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، درس آموزش ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در دانشکده‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های سراسر کشور تدریس خواهد شد.
باران چشمه در این باره گفت: با انجام مکاتبات مکرر و پیگیری جدی از شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، برنامه درس رشته ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در سر فصل جدول برنامه‌های جدید درسی مقطع کارشناسی پیوسته رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفت.
وی افزود: سرفصل های دروس ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی نیز تهیه و در اختیار وزارت علوم و تحقیقات و فناوری قرار گرفت و به پیوست دروس فوق، در شورای عالی برنامه ریزی آموزشی تصویب شده است.
رئیس فدراسیون اظهار داشت: این اقدام علمی و فرهنگی با هدف گسترش این ورزش ملی و آیینی و به منظور ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در دانشگاه های سراسر کشور صورت گرفته است  و امید داریم فتح بابی برای آشنایی بیشتر دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با این رشته باستانی و ملی باشد.
وی در پایان از حسن نظر و حمایت روح الله رازینی معاون آموزشی و رئیس کمیسیون مربوطه، رضا تقی‌زاده مدیرکل محترم دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی و دبیر کمیسیون مربوطه، ابراهیم علی‌دوست مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین روحانی تقدیر و تشکر کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط