دوشنبه 09 مهر 1403 - 12:53

کد خبر 646875

دوشنبه 09 مهر 1403 - 10:48:33


اسپیکر نمایشگردار اپل احتمالاً سال آینده با پشتیبانی از هوش مصنوعی عرضه می‌شود


زومیت/ اپل احتمالاً سال آینده از اسپیکر نمایشگردار با قابلیت اجرای هوش اپل رونمایی خواهد کرد.
 
جزئیات تازه‌ای درباره‌ی نسل بعدی محصولات خانه‌ی هوشمند اپل فاش شده است. گفته می‌شود که دو نسخه از هوم‌پاد با نمایشگر خواهیم داشت که یکی از آن‌ها به‌زودی در سال آینده عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارش مارک گرمن، افشاگر نام‌آشنا، اسپیکر نمایشگردار هوشمندی با قیمت پایین‌تر (با کد نام J490) و یک دستگاه گران‌قیمت دارای یک بازوی رباتیک و نمایشگری بزرگ‌تر (با کد نام J595) به‌عنوان هوم‌پادهای جدید اپل رونمایی می‌شوند. هر دو دستگاه قرار است از اپل اینتلیجنس پشتیبانی و سیستم‌‌عامل جدیدی به نام homeOS را اجرا کنند.

ممکن است سیستم‌عامل جدید فقط یک نام‌گذاری باشد، زیرا گرمن می‌گوید که tvOS اساس homeOS خواهد بود و به‌طور کلی انتظار دارد که این دو پلتفرم با هم ترکیب شوند.

گفته می‌شود که اسپیکر نمایشگردار هوشمند از تراشه‌ی A18 گوشی آیفون ۱۶ برای اجرای هوش مصنوعی اپل بهره می‌برد. همچنین نمایشگر مربعی‌شکل، دوربین برای فیس‌تایم و همچنین شناسایی حرکات مختلف دست از قابلیت‌های دیگر این دستگاه خواهد بود.

گرمن انتظار دارد قیمت اسپیکر اپل در نسخه‌ی پرچمدار آن که بازوی رباتیک دارد، به بیش از ۱۰۰۰ دلار برسد. هر دو محصول قرار است به اپل کمک کنند تا اپل اینتلیجنس را به خانه بیاورد. در حال حاضر، هیچ‌کدام از محصولات فعلی خانه‌ی هوشمند آن‌ها از این فناوری پشتیبانی نمی‌کنند، از جمله هوم‌ پاد نسل دوم ۲۹۹ دلاری.

گرمن می‌گوید که هوم‌پاد نمایشگردار هوشمند برنامه‌هایی مانند تقویم، یادداشت‌ها و اپلیکیشن Home را اجرا می‌کند و همچنین دارای رابط کاربری بهینه‌شده برای کنترل برنامه‌های خانگی و مشاهده‌ی سریع اطلاعات خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که صفحه‌ی اصلی بیشتر روی ویجت‌ها تمرکز خواهد داشت، نه اپلیکیشن‌ها.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط