شنبه 31 شهریور 1403 - 23:23

کد خبر 64700

دوشنبه 01 خرداد 1402 - 12:02:20


کاوش جدید با حضور نمایندگان یونسکو در هگمتانه


صدا و سیما/ رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: امسال انجام یک کاوش و یک کارگاه زنده همزمان با حضور ارزیابان یونسکو در تپه هگمتانه برگزار می‌کنیم.

حمید بادامی‌نجات، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان اظهار کرد: امسال ۲ میلیارد تومان اعتبار در راستای انجام یک کاوش و برقراری یک کارگاه زنده همزمان با حضور ارزیابان یونسکو در تپه تاریخی هگمتانه اختصاص داده ایم.
وی بیان کرد: خدمات و اقدامات در حوزه معرفی همدان به مناسبت‌های متعدد برای همراه کردن جامعه محلی با پرونده ثبت جهانی اقدامی ارزشمند است.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: همراهی شهرداری و میراث‌فرهنگی را در مرحله سپری کردن پرونده ثبت جهانی شاهد هستیم که پازلی برای معرفی و شناساندن مجموعه تاریخی همدان به نحو دیگری به شهروندان و گردشگران بود.
بادامی نجات تصریح کرد: بحث گردشگری، تنها وظیفه میراث‌فرهنگی نیست؛ در استانی که اولویت آن حوزه گردشگری تعریف شده است باید تمام دستگاه‌ها و شهروندان در این مسیر گام بردارند. میراث‌فرهنگی سازمان سیاست‌گذار در حوزه گردشگری بوده و باید در اجرا همه کمک کنیم.
مدیر پایگاه ملی هگمتانه نیز در جمع مسئولان همدان گفت: در پرونده ثبت جهانی باید اقداماتی، چون ساماندهی تپه هگمتانه، مرمت و ساماندهی کاروانسرا‌ها، برگزاری کارگاه کاوش زنده و حذف سواره رو و ساخت المان متناسب با تاریخ همدان به انجام رسد.

صاحب محمدیان منصور به وضعیت پرونده ثبت جهانی هگمتانه تا مرکز تاریخی همدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بزرگترین چالش هگمتانه برای معرفی این سایت تاریخی همراهی مردم و مسئولان و جذب اعتبار برای خرید زمین‌های حریم آن است.
مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه با اشاره به این موضوع که ثبت جهانی این میراث گران‌بها تاثیر مثبتی روی جذب گردشگران خارجی دارد، افزود: به نتیجه رسیدن ثبت جهانی هگمتانه علاوه بر همکاری بین دستگاهی، نیازمند اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و آگاه‌سازی مردم نیز است.

 
 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط