دوشنبه 09 مهر 1403 - 15:43

کد خبر 647013

دوشنبه 09 مهر 1403 - 14:48:00


آزادی ۱۴۸ زندانی جرایم غیرعمد در قزوین


ایرنا/ رئیس دادگستری قزوین گفت: ۱۴۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان در نیمه نخست سال جاری و با حمایت و کمک خیرین با بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس دادگستری قزوین در رابطه با این خبر تصریح کرد: مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که ۹۱۴ میلیارد ریال با ثبت اعسار، ۲۲۰ میلیارد ریال با گذشت شکات پرونده، ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت تسهیلات، ۱۰۲ میلیارد ریال پرداخت کمک بلاعوض و ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیز توسط خانواده مددجویان تأمین شده است.
وی اضافه کرد: زندانیانی که دارای شرایط تعیین شده در قانون باشند می‌توانند از طرح‌های جایگزین حبس از قبیل پابند الکترونیکی و نظام نیمه‌آزادی استفاده کرده و دوران حبس خود را در کنار خانواده سپری کنند.
مصطفوی‌نیا با بیان اینکه ۱۸۵ نفر از محکومین جرایم غیر عمد دوران محکومیت خود را در زندان به سر می‌برند، تصریح کرد: از مردم خیر استان قزوین می‌خواهیم تا با مشارکت خود شرایط آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازند.
این مسئول بیان کرد: برخی اوقات افرادی به دلیل بروز تصادفات جاده‌ای، حوادث پیش‌بینی نشده و یا مشکلات مالی و بی‌احتیاطی در مبادلات تجاری دچار مشکلات حقوقی شده و به حبس محکوم می‌شوند.

  
  
 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط