دوشنبه 09 مهر 1403 - 16:54

کد خبر 647112

دوشنبه 09 مهر 1403 - 13:05:24


ثبت نام ۹۰ هزار دانش‌آموز شیرازی برای استفاده از سرویس مدارس


صدا و سیما/ رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ۹۰ هزار دانش‌آموز برای استفاده از سرویس مدرسه در شیراز ثبت نام کرده‌اند.

مصطفی کیانی رحیمی، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد:۹ هزار راننده دارای صلاحیت برای خدمات رسانی به این قشر آماده هستند که قریب به ۶۰ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.
مصطفی کیانی رحیمی همچنین گفت: وام قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۹ ماهه به ازای هر دانش‌آموز به والدین شیرازی داده می‌شود.
وی اضافه کرد: قریب ۶۰ درصد رانندگان سرویس مدارس شیراز را بانوان تشکیل می‌دهند و با توجه به حساسیت والدین در استفاده از راننده خانم برای دانش‌آموزان دختر، این برنامه ریزی صورت گرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بحث سرویس مدارس بعد از قریب به ۱۵ سال مجدداً به شهرداری‌ها واگذار شد و شهرداری شیراز به نوبه خود سعی در انجام درست این وظیفه قانونی دارد.
وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر استفاده از خودرو‌های جمعی همچون مینی‌بوس و ون تقریباً فراموش شده بود که امسال برای حمایت از اقتصاد والدین، چون مبلغ پرداختی به این خودرو‌ها به لحاظ مسافر بیشتر، نرخ کمتری دارد در ناوگان فعال‌تر شده است و مینی‌بوس و ون هم در خدمت دانش‌آموزان قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همان‌گونه که در مصوبه شورای شهر داریم هزینه بالاسری که از والدین دریافت می‌شود و سهمی از این هزینه بالاسری به شرکت‌ها، سهمی به مدیران اجرایی و سهمی هم به شهرداری تعلق دارد که از شهردار درخواست می‌کنیم ضمن بررسی مبلغ درآمد حاصله، این مبلغ را یا قسمتی از این درآمد را جهت رفاه حال رانندگان و تأمین مواد مصرفی خودرو آنان از جمله لاستیک، روغن، فیلتر، لنت هزینه کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط