دوشنبه 09 مهر 1403 - 18:04

کد خبر 647155

دوشنبه 09 مهر 1403 - 13:38:33


هدف‌گذاری تولید بیش از ۲۳ هزار تن انواع آبزیان در استان کرمانشاه


ایرنا/ مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: برای سال جاری ۲۳ هزار و ۷۷۰ تن انواع محصولات آبزی در استان هدف‌گذاری شده که تولید و روانه بازار مصرف شود.

سهراب صحرایی، مدیرکل شیلات استان کرمانشاه اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده از این میزان، ۹ هزار و ۱۰۱ تن مختص به تولید ماهیان گرمابی، خاویاری و تولید در منابع آبی و ۱۴ هزار و ۶۴۴ تن نیز مختص به تولید ماهیان سردابی شامل تولید در مزارع منفرد، مجتمع، دومنظوره و قفس خواهد بود.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه این میزان تولید در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲ هزار تن افزایش نشان می دهد یادآور شد: همچنین برای امسال پیش بینی شده است پنج میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی و ۲۵ تن میگوی آب شیرین در استان تولید و روانه بازار مصرف شود.
صحرایی ادامه داد: سال گذشته نیز در مجموع ۲۱ هزار و ۶۹۰ تن آبزی شامل هشت هزار تن ماهیان گرمابی، خاویاری و تولید در منابع آبی و ۱۳ هزار و ۶۸۵ تن ماهیان سردابی در استان کرمانشاه تولید شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع برای سه هزار و ۷۳۴ نفر بصورت مستقیم در بخش آبزی پروری استان زمینه اشتغال فراهم شد افزود: همچنین در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۳۱۲ تن ماهی خوراکی تازه از نوع ماهیان سردابی و عمدتا گرمابی کپور و ۳۶۱ هزار و ۴۰۰ قطعه ماهی زنده کپور از این استان به خارج از کشور صادر شد.
صحرایی اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۴۶۰ مزرعه فعال آبزی پروری در استان کرمانشاه وجود دارد.
استان کرمانشاه هم اکنون با دارا بودن ۴۶۰ واحد شیلاتی در قالب ۳۷۸ مزرعه سردابی سالانه ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن و همچنین با داشتن ۸۰ واحد مزرعه گرمابی و تولید هفت هزار و ۶۰۰ تن و ۲ مزرعه تولید ماهیان خاویاری با تولید ۱۰ تن و نیز چهار مجتمع سردآبی و یک مجتمع گرمابی به همراه چهار واحد پرورش ماهی در قفس یکی از قطب های مهم تولید ماهی در بین استان های غیرساحلی کشور محسوب می شود.
این استان هم اینک رتبه نخست را در تولید ماهیان گرمابی در کشور در بین استان های غیرساحلی داراست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط