دوشنبه 09 مهر 1403 - 19:07

کد خبر 647207

دوشنبه 09 مهر 1403 - 14:19:57


آموزش‌وپرورش: کلاس بدون معلم در سیستان‌وبلوچستان وجود ندارد


ایسنا/ مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: در سایه تدابیر اتخاذ شده و بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی معلمان در گروه‌های مختلف، با آغاز سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم در سیستان و بلوچستان وجود ندارد. 

حسن بروشکی، مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان معلم، دانش‌آموز و خانواده‌ها را سه ضلع مثلث آموزشی و تربیتی عنوان و بیان کرد: موفقیت معلم در کلاس درس و مدیر در فضای مدرسه در گرو مشارکت، هم‌فکری و همراهی اولیا و خانواده‌هاست؛ پدران و مادران باید به فرایند تعلیم‌وتربیت فرزندان خود حساس بوده و با حضور و ارتباط نزدیک با عوامل مدرسه در مسیر پرورش صحیح و اصولی فرزند خود حرکت کنند.

وی افزود: در سایه تلاش شبانه‌روزی و تدابیر اتخاذ شده، خوشبختانه برای اولین‌ بار در تاریخ آموزش‌وپرورش استان تراز نیروی انسانی در مقطع ابتدایی مثبت شده و در حوزه متوسطه نیز کمبود نیرو در برخی دروس به واسطه تخصیص ساعات حق‌التدریس مانند سنوات گذشته مدیریت شده و اکنون و با آغاز سال تحصیلی جدید می‌توان گفت در سیستان و بلوچستان کلاسی بدون معلم وجود ندارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ در حوزه جذب و پذیرش نیروی انسانی اتفاق گسترده و بزرگی در استان رقم خورد؛ به‌طوری‌که در آزمون استخدامی ماده ۲۸ رشته‌های آموزگاران ابتدایی، استثنایی، دبیری، هنرآموزی و کیفیت‌بخشی تعداد ۵ هزار و ۳۷ نفر و در دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت شهید رجایی و استعدادهای برتر ۲ هزار نفر ردیف به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های پیشرو و چالش‌های بزرگ هر ساله در آموزش‌وپرورش استان، رشد فزاینده جمعیت دانش‌آموزی است؛ به‌گونه‌ای که امسال بیش از ۶۲ هزار دانش‌آموز جدید به چرخه تعلیم‌وتربیت اضافه شده‌اند و این مقوله معادل ۱۲ برابر میانگین کشوری است و نیاز به نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را افزایش می‌دهد.

 بروشکی بیان کرد: در شش‌ ماهه نخست امسال ۱۷۷ پروژه آموزشی و پرورشی در قالب ۷۱۰ کلاس درس به همت اداره کل نوسازی مدارس استان و مشارکت چشمگیر خیرین نیک‌اندیش احداث و به بهره‌برداری رسیده و نرخ سرانه فضای آموزشی از ۳.۳ به ۳.۸ مترمربع ارتقا یافته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط