دوشنبه 09 مهر 1403 - 16:56

کد خبر 647256

دوشنبه 09 مهر 1403 - 14:46:55


اجرای ۶۰ پروژه آبی در کهگیلویه و بویراحمد


تسنیم/ مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۶۰ پروژه آبی در استان خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه‌ها ۹۰ درصد جمعیت استان از آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

آرش مصلح، مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: 60 پروژه مهم اجرایی و مطالعاتی در بخش آب وجود دارد و اگر این پروژه‌ها تکمیل شوند که بخشی از آن‌ها امسال به بهره‌برداری خواهد رسید قریب به 90 درصد مردم استان از آب شرب دائم و پایدار برخوردار خواهند شد.
وی عنوان کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها نزدیک به 60 هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل، بیش از 200 میلیون متر مکعب آب برای صنایع مهار خواهد شد، قابلیت ایجاد بیش از 20 صنعت بزرگ و 100 صنعت کوچک و متوسط فراهم، قریب به 200 تا 400 مگاوات به تولید انرژی برق آبی استان افزوده خواهد شد.
مصلح ابراز کرد: در مجموع این موضوع قابل توجه بوده که بخش آب محرک تمام بخش‌های استان است و برای تمام فعالیت‌های کشاورزی اعم از باغبانی، پرورش ماهی، زراعت و کشاورزی، طرح‌های گیاهان دارویی، زیربخش‌های کشاورزی نیاز به آب داریم.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمام جمعیت شهری و روستایی و عشایری، صنایع، بخش گردشگری، تولید انرژی و برق نیاز به آب دارند و با این شرایط تعیین تکلیف پروژه‌های آبی برای مسئولان استانی اولویت است.
مصلح با اشاره به تزریق 3 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال‌های اخیر به پروژه‌های آبی استان خاطرنشان کرد: با این اعتبارات روند اجرایی پروژه‌ها سرعت خوبی به خود گرفته که امیدوارم در دولت چهاردهم این روند ادامه داشته باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط