دوشنبه 09 مهر 1403 - 19:01

کد خبر 647261

دوشنبه 09 مهر 1403 - 14:50:41


۳ شهر دارای بیشترین تخلف سرعت در اصفهان معرفی شد


مهر/ مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری استان اصفهان گفت: بیشترین درصد تخلف سرعت خودروها در جاده‌های استان در شهریور امسال در محورهای نایین- اردستان و اصفهان- نجف‌آباد ثبت شده است.

مریم تاکی، مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به جمع بندی اطلاعات تردد ثبت شده در شهریورماه سال جاری توسط سامانه‌های پلاک خوانی و تردد شماری برخط در محورهای مواصلاتی استان، متوسط تردد ساعتی به ۳۸۲ خودرو در ساعت رسیده است که نسبت به ماه قبل ۴ درصد افزایش داشته است.
مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: مجموع تردد ثبت شده از پلاک‌های مشاهده شده توسط سامانه‌های ثبت تخلف عبور و مرور تعداد ۳۳ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۷۹ خودرو بوده که مربوط به تعداد ۳میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۰۲ خودروی یکتا می‌باشد. مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استان‌ها تعداد ۳۶ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۷۸۷ پلاک، مربوط به ۳ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۷۷ خودروی یکتا می‌باشد.
وی تصریح کرد: ساعت اوج تردد روز پنج شنبه اول شهریورماه ساعت ۱۷ تا ۱۸ با تعداد ۳ هزار و ۴۳۹ تردد در ساعت گزارش شده است.
تاکی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی میزان تردد ورودی به استان و همچنین افزایش ۱۰ درصدی تردد خروجی استان در شهریورماه نسبت به مرداد بیان کرد: تردد ورودی به استان از ۲میلیون و ۷۹۸ هزار و ۴۷۶ تردد در مردادماه به ۳ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۵۷۸ و خروجی از استان از ۲میلیون و ۸۰۱ هزار و ۴۳۵ تردد به ۳ میلیون و ۶۸ هزار و ۴۴۹ در شهریورماه رسیده است.
مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: درصد تردد ناوگان سنگین حدود ۱۹ درصد از کل تردد گزارش شده است که نسبت به ماه قبل حدود ۸ درصد کاهش یافته است. همچنین سرعت متوسط در محورهای استان در شهریور ماه ۹۲.۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اصفهان، فلاورجان، شهرضا، تیران و کرون و شاهین شهر و میمه به ثبت رسیده است. بیشترین متوسط سرعت به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان کاشان، نائین، فلاورجان، زرین شهر و گلپایگان به ثبت رسیده است.
تاکی افزود: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای اصفهان-بهارستان (رفت و برگشت)، آزادراه اصفهان- زرین شهر (فلاورجان) (رفت و برگشت)، اصفهان – شهرضا (سه راهی مبارکه) (رفت و برگشت)، تیران – نجف آباد (رفت و برگشت) و کمربندی شرق اصفهان (جاده نائین – سپاهان شهر) (رفت و برگشت) گزارش شده است.
مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان درخصوص تردد ناوگان سنگین عنوان کرد: بیشترین درصد تردد ناوگان سنگین به ترتیب در محورهای رامشه – ابرکوه (رفت و برگشت)، نائین – سجزی (متناظر توزین) (رفت و برگشت)، اصفهان – مورچه خورت (پلیس راه) (رفت و برگشت)، مورچه خورت- میمه (سه راهی نطنز – مورچه خورت) (رفت و برگشت) و میمه – دلیجان (میمه) (رفت و برگشت) ثبت شده است.
وی ادامه داد: بیشترین درصد متخلف سرعت نیز در محورهای نائین – اردستان (سه راهی اردستان) (رفت و برگشت)، اصفهان – نجف آباد (فولادشهر – نجف آباد) (رفت و برگشت)، خمین - گلپایگان (رفت و برگشت)، زرین شهر- سفید دشت (رفت و برگشت) و فرودگاه - اصفهان (قهجاورستان) (رفت و برگشت)، ثبت شده است.
تاکی با بیان اینکه ۴۹ درصد از پلاک‌های مشاهده شده در استان در شهریورماه مربوط به تردد پلاک‌های بومی بوده است و پلاک‌های استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال بختیاری و خوزستان به ترتیب با ۱۵ ،۷، ۴، ۴ و ۴ درصد بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان اصفهان داشته‌اند.
وی تصریح کرد: پراکنش خودروهای پلاک اصفهان به ترتیب در استان‌های قم، تهران، مرکزی، مازندران و خراسان رضوی به ترتیب ۲۵، ۱۸، ۱۱، ۱۱ و ۹ درصد می‌باشد.
مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۵۱ درصد پلاک غیربومی در شهریورماه سال جاری ماندگاری کمتر از یک روز در استان اصفهان داشته‌اند و سهم ماندگاری ۱ تا ۳ روز و ۳ تا ۷ روز برای خودروهای غیر بومی به ترتیب ۲۰ و ۱۵ درصد بوده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط