دوشنبه 09 مهر 1403 - 20:57

کد خبر 647383

دوشنبه 09 مهر 1403 - 16:47:56


نیمه آبان، زمان مجاز چرای دام در مراتع استان بوشهر


صدا و سیما/ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده زمان مجاز چرای دام در مراتع استان بوشهر ۱۵ آبان تعیین شده و گروه‌های ثابت و سیار در مبادی ورودی استان از ورود دام قبل از این تاریخ جلوگیری می‌کنند.

عبدالحسین گرشاسبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در جلسه ستاد استانی کنترل کوچ پاییزه دام‌ها به مراتع، بیان کرد: در راستای شیوه‌نامه ستاد ملی مدیریت چرا، کنترل پروانه چرای دام و کنترل کوچ پاییزه، جلسه ستاد استانی کنترل کوچ پاییزه دام با حضور اعضای ستاد استانی از جمله، فرماندهان انتظامی و سپاه امام صادق علیه‌السلام، نماینده دادستانی، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حفاظت محیط زیست، امور عشایر، دامپزشکی و معاون پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به شرایط مراتع استان، زمان مجاز چرای دام در استان بوشهر ۱۵ آبان تعیین شده و گروه‌های ثابت و سیار در مبادی ورودی استان از ورود دام قبل از این تاریخ جلوگیری می‌کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر درخواست کرد که تا در امر کنترل کوچ و جلوگیری از ورود دام عشایر کوچ‌رو قبل از تاریخ یاد شده به مراتع استان به‌ویژه در گلوگاه‌های ورودی استان با اداره کل منابع طبیعی همکاری کنند.
گرشاسبی اضافه کرد: به منظور ایجاد نظم و رعایت مقررات در آستانه ورود و کوچ پاییزه دام‌ها به مراتع استان، انتظار می‌رود که دامداران قوانین و مقررات را رعایت کنند.
مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری بوشهر نیز با تاکید بر همکاری نهاد‌های مرتبط با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در امر کنترل کوچ پاییزه، گفت: اقدامات این دستگاه‌ها و نیرو‌های نظامی در راستای کنترل کوچ، مستندسازی و تا ۲۰ روز آینده به استانداری ارائه شود.
 


 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط