دوشنبه 09 مهر 1403 - 20:11

کد خبر 647439

دوشنبه 09 مهر 1403 - 17:35:29


موافقت با انتقال بیش از سه هزار فرهنگی سیستان و بلوچستانی انجام شد


ایرنا/ مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه نقل و انتقالات فرهنگیان از مجموع هفت هزار و ۹۷ متقاضی درون و برون استانی، با درخواست سه هزار و ۸۸۲ نفر موافقت شده که معادل ۵۴.۷ درصد است.

حسن بروشکی، مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر مدارس پویا و اثرگذار باشند طبیعتا در پویایی جامعه و نظام نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند چرا که در این مدارس نسلی تربیت می‌شوند که آینده نظام و انقلاب را می‌خواهیم به آنها بسپاریم.
وی تصریح کرد: حاکمیت گفتمان تربیت در فضای تعلیم و تربیت یکی از راهبردها و سیاست های کلان آموزش و پرورش به شمار می‌رود همچنین تقویت مدارس دولتی و توجه ویژه به شاخص‌های آموزش و پرورش بسیار مهم قلمداد می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال تمام دبیرانی که در مجموعه مدارس خاص تدریس می کرده اند برای توزیع عادلانه معلمان توانمند در مدارس عادی نیز تدریس انجام می‌دهند عنوان کرد: این معلمان علاوه بر تدرس در مدارس تیزهوشان و نمونه در مدارس عادی نیز تدریس انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه معلم، دانش آموز و اولیا سه گروه از ذی نفعان آموزش و پرورش به شمار می‌روند عنوان کرد: هر جا که پیوند اولیا با مدرسه را داشته ایم توفیقات خوبی حاصل شده چرا که این پیوند می‌تواند به نظام برای ارتقای شاخص کیفیت آموزشی و توانمندسازی نیروها کمک کند، در واقع یکی از مهمترین مولفه‌های تاثیرگذار در تحقق اهداف نظام آموزشی، مشارکت و همراهی دیگر مجموعه‌ها بویژه خانواده‌ها و اولیا با برنامه‌های آموزش و پرورش و مدارس خواهد بود.
بروشکی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید بیش از ۹۰۸ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که از این رقم بیش از ۶۲ هزار دانش آموز جدید بوده اند که وارد چرخه تعلیم و تربیت شده‌اند در واقع این رقم در مقایسه با میانگین آمار کشوری رشد بیش از ۱۲ برابری را نشان می‌دهد.
به گفته وی در مقطع ابتدایی تراز نیروی انسانی مثبت است و کمبود نیرو وجود ندارد همچنین در مقطع متوسطه موضوع کمبود نیرو با تخصیص ساعات حق التدریس مانند سال‌های گذشته مدیریت شده و اکنون می‌توانیم بگوییم کلاسی بدون معلم در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در رابطه با ساخت و ساز کلاس‌های درس و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در ۶ ماهه اول سال اظهار کرد: تعداد ۱۷۷ پروژه در قالب ۷۱۰ کلاس درس در استان به بهره‌برداری رسیده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم، سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاه مدرسه سازی شده و نهضت ساخت و ساز کلاس‌های درس آغاز و در حال تقویت و توسعه شده که با توجه به شعار سال به دنبال تقویت مدارس دولتی و نظارت حداکثری بر عملکرد مدارس غیردولتی هستیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط