سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 00:55

کد خبر 647740

دوشنبه 09 مهر 1403 - 22:09:29


شورای شهر قم از پاسخ شهردار قانع شد


ایرنا/ اعضای شورای اسلامی شهر قم با هفت رأی موافق و پنج رأی مخالف از پاسخ شهردار در خصوص طرح سؤال از وی در مورد وضعیت اجرایی پروژه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، قانع شدند.

یک‌صد و سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه به ریاست روح‌الله امراللهی در سالن جلسات ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد. یکی از نکات برجسته این جلسه حضور سید مرتضی سقائیان‌نژاد در صحن علنی شورای شهر پس از حدود چندماه غیبت بعد از انتخاب هیئت‌رئیسه جدید شورای شهر بود.
پاسخ شهردار قم در ارتباط با سوال تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم در مورد پروژه پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر بانوی کرامت، مهم‌ترین طرح این جلسه بود که در نهایت اعضای شورای شهر از پاسخ سید مرتضی سقائیان نژاد قانع شدند.
شهردار قم در بخشی از این جلسه، با اشاره به طرح سوال در وضعیت پارکینگ ضلع شرقی حرم، بیان کرد که بنده حدود ۶ ماه پیش تذکری در خصوص پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر به امضای ۶ عضو شورای شهر قم دریافت کرده و به آن پاسخ مکتوب دادم و دیگر خبری از آن موضوع نشد تا اینکه پس از انتخاب هیات رئیسه جدید دوباره این موضوع مطرح شده که از نظر قانونی خالی از اشکال نیست؛ ولی با این‌وجود تصمیم گرفتم تا در این جلسه حضور یافته و به‌صورت شفاهی نیز به این ابهامات پاسخ بدهم هرچند بیشتر ایرادات اعضا نیز جنبه ارشادی داشته و شباهتی به سؤالات متداول از شهرداران ندارد.
سید مرتضی سقائیان نژاد در یک نگاه کلی از پنج عامل آماده‌شدن قرارداد و مباحث حقوقی پیرامونی آن، رفع معارضات، مشکلات پیمانکار مانند مسدودشدن حساب و مباحث بیمه‌ای، عدم تکمیل نقشه‌های فاز دوم و تعاملات با آستان مقدس حضرت معصومه و حوزه علمیه به‌عنوان عوامل اصلی در تاخیر در اجرای این طرح یاد کرد.
وی عنوان کرد: مساحت اولیه این طرح ۴.۲ هکتار بود که در تغییرات بعدی مساحت آن به ۲.۴ هکتار کاهش یافت و مقرر شد تا این طرح به‌صورت امانی توسط شهرداری اجرا شود؛ اما شورای شهر قم نظر متفاوتی داشت و معتقد بود این طرح باید توسط بخش خصوصی به اجرا در بیاید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط