سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 01:06

کد خبر 647768

دوشنبه 09 مهر 1403 - 22:26:25


دستگیری ۱۰۰ محکوم و متهم متواری در گیلان


ایرنا/ رئیس پلیس آگاهی گیلان از اجرای ۲ مرحله طرح عملیاتی دستگیری متهمان و محکومان متواری و دستگیری یکصد نفر در این خصوص، در شهریور ماه خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی، رئیس پلیس آگاهی گیلان روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: این طرح با به کارگیری تمام توان و امکانات پلیس در راستای امنیت و آرامش شهروندان، ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد جدی با متهمان فراری و تحت تعقیب قضائی به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی افزود: در اجرای این طرح ماموران پلیس آگاهی، موفق به شناسایی و دستگیری ۱۰۰ نفر از محکومان متواری که از سوی دستگاه قضائی تحت تعقیب بودند، شدند.
رئیس پلیس آگاهی گیلان بیان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ علی احمدپور اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر در سطح استان، بررسی موضوع در دستور قرار گرفت که ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان پس از تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کردند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان گیلان افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی، با اقدامات همه جانبه و تعقیب و مراقبت نامحسوس متهم، خودرو پژو ۲۰۶ قاچاقچی مذکور را حین انتقال مواد مخدر در شهر رودبار متوقف کردند.
این مقام انتظامی از کشف ۶ کیلو گرم هروئین در بازرسی این خودرو خبر داد و بیان کرد: قاچاقچی ۳۸ ساله دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
همچنین بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی رودبار از کشف چهار هزار و ۳۲۰ قوطی نوشابه انرژی‌زا قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رضا کاظمی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس برای جلوگیری از وقوع جرایم در سطح جامعه، اظهارکرد : اگر همه افراد جامعه نسبت به اتفاقات و رویدادهای اطراف خود حساس باشند و احساس مسئولیت کنند، به طور قطع امنیت مطلوب‌تری را می‌توان در آن جامعه برقرار کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه ماموران یگان امداد این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در این شهرستان به یک دستگاه خودرو باری نیسان مشکوک شده و آن را برای بررسی متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، چهار هزار و ۳۲۰ قوطی نوشابه انرژی‌زا فاقد مدارک گمرکی و بهداشتی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از معرفی متهم ۲۳ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط