سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 01:05

کد خبر 647785

دوشنبه 09 مهر 1403 - 22:35:52


همبستگی دانش‌آموزان قشمی با کودکان سرزمین زیتون


ایرنا/ زنگ همبستگی با کودکان سرزمین زیتون امروز دوشنبه همزمان با نهم مهرماه(روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی) در تمامی مدارس شهرستان قشم به صدا در آمد.

در آیین نواختن این زنگ همبستگی نمادین دانش آموزان قشمی با در دست داشتن شمع‌های روشن و پرچم فلسطین، حمایت همه‌جانبه خود را از کودکان، نونهالان و نوجوانان دختر و پسر مظلوم فلسطینی اعلام کردند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم در حاشیه برگزاری این مراسم هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی دانش آموزان این شهرستان مرزی با ملت مظلوم سرزمین زیتون به ویژه کودکان و نوجوانانی بی پناه که هدف کشتار، بازداشت و به اسارت بردن توسط نظامیان تروریست رژیم صهیونیستی قرار دارند، عنوان کرد.
حسین رنجبر گلشواری اظهار کرد: دانش آموزان مدارس قشم باید بدانند که پس از گذشت حدود یک سال از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ باعث کمبود وزن، لاغری، کوتاهی قد و کم خونی ناشی از فقر آهن در میان کودکان و نوجوانان مظلوم و بی دفاع فلسطینی شده است.
طبق این گزارش، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۱ هزار و ۵۹۵ نفر و شمار مجروحان به ۹۶ هزار و ۲۵۱ نفر رسید.
نهم مهر یادآور شهادت محمد الدوره، نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی در تقویم ایران اسلامی، روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نام گرفت تا بیانگر مظلومیت مردمان سرزمینی باشد که رژیم صهیونیستی، موطن مادری و سرزمین امن شان را به زور غصب کرده است.
نهم مهر ۱۳۷۹ هجری خورشیدی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در منطقه ی نتساریم نوار غزه نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی را هدف تیر کین خویش قرار دادند و او را به شهادت رساندند.
تصویر شهادت مظلومانه محمد الدوره که در پناه پدرش بود، سبب بر انگیختن خشم جهانیان نسبت به اعمال رژیم صهیونسیتی شد و مردم این گیتی پهناور در اعتراض به کشتار مردم بی دفاع فلسطین رفتارهای این رژیم را محکوم کردند.
اشغالگران صهیونیست هنگامه یی طولانی است که با تجاوز به فلسطین و با کشتار مردمان این کشور می خواهند سرزمین آنها را از آن خویش سازند.
این رژیم در بیست و چهارم اردیبهشت ۱۳۲۷ هجری خورشیدی فلسطین را به اشغال نظامی درآورد و ملک های ساکنان آن دیار را مصادره کرد و زمینه ساز اخراج ۸۰۰ هزار فلسطینی از کشورشان شد.
کودکان و نوجوانان فلسطینی در سال های اشغال کشورشان، همیشه قربانی جنایت ها و نسل کشی رژیم اشغالگر صهیونیست بوده اند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط