سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 01:08

کد خبر 647788

دوشنبه 09 مهر 1403 - 22:37:46


کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات پاییزه به هرمزگان رسید


ایرنا/ هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی محصولات زراعی کشت پاییزه (۱۴۰۳-۱۴۰۴) روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان و به صورت نمادین در بخش ایسین بندرعباس فعال شد.

عباس مویدی، رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در این آیین عنوان کرد: در این کاروان ترویجی نحوه استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی به‌منظور بهره‌وری بیشتر به کشاورزان آموزش داده می‌شود.
عباس مویدی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی هرمزگان افزون‌بر ۱۶۱ هزار هکتار است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کاروان، انتقال یافته‌های نوین کشاورزی به بهره برداران بخش کشاورزی، رعایت الگوی کشت و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی است.
وی بیان کرد: مدیران، کارشناسان و مروجان کشاورزی، شبکه عاملان ترویج کشاورزی، اصناف و تشکل‌های بخش کشاورزی و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی از مخاطبان این کاروان ترویجی هستند که با اولویت کشاورزان تولیدکننده محصولات زراعی زیر پوشش الگوی کشت و کشاورزی قراردادی قرار دارند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: کاروان‌های ترویجی به‌طور همزمان در بیش از ۴۰۰ نقطه کشور برگزار شد و برگزاری این طرح در شهرستان‌های استان هرمزگان و به صورت نمادین در بخش ایسین که نزدیک‌ترین مرکز به شهرستان بندرعباس بوده و دارای یکهزار و ۲۰۰ بهره‌بردار در بخش‌های زراعت، باغی و دامی است، انجام شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط