سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 17:15

کد خبر 648307

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 12:30:00


نیروگاه‌ها، مشترک پُرمصرف گاز خراسان شمالی


فارس/ مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: بخش نیروگاهی در استان با مصرف ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی و ۲۲ میلیون مترمکعب بیش از مدت مشابه در سال گذشته، بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.

سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست امسال در مجموع، یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان مصرف شده است.

وی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۵ میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‌دهد.مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی نقش شرکت گاز در تأمین انرژی استان را بسیار پررنگ برشمرد و افزود: بخش نیروگاهی در استان با مصرف ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی و ۲۲ میلیون مترمکعب بیش از مدت مشابه در سال گذشته، بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.

هاشمی بیان داشت: هم‌راستا با نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" ، شرکت پتروشیمی با مصرف بیش از ۲۶۵ میلیون مترمکعب دومین میزان مصرف گاز را در شش ماه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی با اشاره به میزان مصرف گاز بخش‌های خانگی و تجاری در سطح استان گفت: حجم گاز مصرفی طی شش ماه نخست امسال در این بخش ۳۵۱ میلیون مترمکعب بوده است که این میزان افزایش ۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط