سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 17:03

کد خبر 648316

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 12:18:08


باند تبهکاران «تیغ شکسته‌ها» متلاشی شد


خراسان/ اعضای یک باند مخوف زورگیری و گوشی‌قاپی که به «تیغ شکسته‌ها» معروف شده بودند، در عملیات نفوذی پلیس مشهد دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شدند.

​​​​​​​سرتیپ دوم احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته درباره چگونگی دستگیری اعضای این باند که فقط طی یک شب در بولوار الهیه مشهد گوشی تلفن 6 شهروند را ربوده‌اند، اظهار کرد: در پی افزایش ناگهانی گوشی‌قاپی و زورگیری در مناطق غرب مشهد، دستورهای ویژه‌ای برای شناسایی و دستگیری موتورسواران خشن در حالی صادر شد که برخی از شاکیان مدعی بودند زورگیران مخوف با استفاده از افشانه فلفل و قمه‌ای با «تیغه شکسته» به اموال آن‌ها دستبرد زده‌اند. 
نگهبان افزود: با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله اقدامات اطلاعاتی برای ردزنی موتورسواران زورگیر آغاز شد که در این میان گروهی از نیروهای گشت انتظامی کلانتری شفای مشهد زیر نظر مستقیم سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفا) مأموریت ویژه‌ای یافتند چرا که احتمال می‌رفت دزدان مخوف «تیغ شکسته» در شمال غربی مشهد تردد کنند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به برگزاری جلسات تجزیه و تحلیل کارشناسی جرم و بررسی موقعیت‌های جغرافیایی در اتاق رئیس کلانتری، تصریح کرد: به دنبال تحلیل‌های پلیسی، چندین گروه از نیروهای گشت نامحسوس تقویت شدند و عملیات ردیابی را در نقاط احتمالی تردد سارقان آغاز کردند. طولی نکشید که حوزه استحفاظی در قرق مأموران مخفی قرار گرفت و تلاش گسترده‌ای برای شناسایی موتورسواران زورگیر ادامه یافت تا این که یکی از گروه‌های عملیاتی، موتورسیکلت بدون پلاک دزدان را در اطراف پارک حجاب در حالی مشاهده کردند که سرنشینان آن مشغول استعمال مواد مخدر از نوع «گل» بودند اما هنوز عملیات دستگیری شروع نشده بود که زورگیران مخوف متوجه حضور نیروهای انتظامی شدند و در تاریکی شب سوار بر موتورسیکلت از محل گریختند. در همین حال یک پلاستیک مشکی که حاوی پنج دستگاه گوشی تلفن سرقتی بود، به دست پلیس افتاد و همچنین گوشی تلفن دیگری نیز از داخل جیب سرنشین یکی از موتورها توسط یکی از افسران انتظامی هنگام فرار بیرون کشیده شد و یک دستگاه موتورسیکلت سارقان در محل باقی ماند.
نگهبان اضافه کرد: در همان محل، تحقیقات پلیسی با بازبینی گوشی‌های مذکور ادامه یافت و با به دست آمدن تصویر یکی از دزدان سابقه‌دار در صفحه نمایش گوشی تلفن، بی‌درنگ شناسایی سارقان در دستور کار قرار گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با شناسایی مالک موتورسیکلت، عملیات وارد مرحله جدیدی شد اما افسران کارآزموده تجسس کلانتری شفا عملیات نفوذی را با قرارهای صوری برای به دام انداختن تبهکاران «تیغ شکسته» ادامه دادند. آن‌ها با یک شگرد پلیسی، هر چهار زورگیر فراری را به بولوار خیام کشاندند و در یک عملیات برق‌آسا همه آن‌ها را در حالی به دام انداختند که 2 تن از آنان به تازگی از زندان آزاد شده بودند.
فرمانده حافظان امنیت با اشاره به کشف چند گوشی تلفن، افشانه فلفل و قمه‌ای با تیغ کوتاه که مالباختگان آن را تیغ شکسته می‌پنداشتند از متهمان، افزود: مشخص شد که اعضای این باند از زورگیران مخوف و سابقه‌داری هستند که هنگام زورگیری حتی ساعت مچی و دیگر لوازم شهروندان را نیز با تهدید قمه و اسپری فلفل می‌ربودند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با اعترافات متهمان مشخص شد که آن‌ها سرقت‌های خود را در مناطق الهیه، قاسم‌آباد و هنرستان انجام می‌دادند. در همین حال یکی از دزدان مخوف اعتراف کرد 2 گوشی تلفن همراه سرقتی را به یک میلیون و 500 هزار تومان به مالخری در اطراف آرامگاه خواجه ربیع فروخته اما در بازبینی از گوشی تلفن سرکرده باند که یک ماه قبل از زندان آزاد شده است، تصاویر و فیلم‌هایی از گوشی‌های سرقتی به دست آمد که تحقیقات در این باره هنوز ادامه دارد.
نگهبان به 6 فقره گوشی‌قاپی طی یک شب در بولوار الهیه مشهد توسط اعضای این باند زورگیری اشاره کرد و گفت: آن‌ها پس از یک سرقت نافرجام در منطقه قاسم‌آباد به بولوار الهیه رفته و گوشی تلفن 6 شهروند را در مدت کوتاهی ربوده‌اند.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین با اشاره به بازرسی مخفیگاه یکی از اعضای باند، ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم، سه دستگاه گوشی سرقتی دیگر از درون جیب‌های کاپشن سرمه‌ای رنگ وی کشف شد که هنگام زورگیری در بولوار هنرستان به تن داشت.
نگهبان افزود: با دستور قاطع مقام قضایی، تحقیقات گسترده از اعضای این باند که به «تیغ شکسته‌ها» معروف شده‌اند، همچنان در کلانتری شفای مشهد ادامه دارد و تاکنون تعدادی از مال‌باختگان نیز با مراجعه به مرکز انتظامی، دزدان مخوف مذکور را شناسایی کرده‌اند. طبق اعلام برخی از شاکیان، اعضای این باند در قالب باند سه نفره اقدام به گوشی‌قاپی و زورگیری می‌کردند.
این مقام ارشد انتظامی با قدردانی از تلاش‌های گسترده عوامل انتظامی، خاطرنشان کرد: تاکنون چندین باند بزرگ سرقت توسط نیروهای کلانتری شفای مشهد متلاشی شده که رضایت خاطر شهروندان را به همراه داشته است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط