سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 17:04

کد خبر 648338

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 12:31:01


مشکل اسکان ۲۵۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان قزوین


ایرنا/ رئیس اداره امور مالی، برنامه و بودجه دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: ۲۵۰ دانشجو به علت کمبود خوابگاه با مشکل اسکان مواجه هستند و هم‌اکنون نیز از خوابگاه نمازخانه‌ دانشگاه به عنوان خوابگاه استفاده می‌کنند.

علی افشار، رئیس اداره امور مالی، برنامه و بودجه دانشگاه فرهنگیان قزوین اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان قزوین امسال ۲ برابر ظرفیت مورد نیاز دانشجو پذیرش کرده و میزبان دانشجویان استان‌های سراسر کشور می‌باشد که نیاز است تا به موضوع خوابگاه و اسکان آنها نیز توجه شود.
وی اضافه کرد: تخت‌ و تشک‌هایی برای دانشجویان خریداری و فراهم شده اما به دلیل نبودن جا و مکان قابل استفاده نیستند، در حالی که چندین مرتبه با استانداری قزوین و همچنین نمایندگان استان رایزنی صورت گرفته اما هنوز خوابگاه ویژه‌ای برای آنها فراهم نشده است.
افشار ادامه داد: با پافشاری وزارتخانه، دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش قزوین در نهایت طبقه سوم خانه معلم نواب را در اختیار دانشجویان قرار داده که البته این مکان تنها ظرفیت اسکان ۸۰ دانشجو را دارد و قول‌هایی هم داده شده تا طبقه دوم را نیز در اختیار دانشگاه قرار دهند، اما این نیز کافی نبوده و نیاز دانشجویان را رفع نمی‌کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: دانشجویانی که از شهرستان‌های آوج و بویین‌زهرا و همچنین از بخش رودبار الموت به دانشگاه می‌آیند، به دلیل اینکه بومی بودن اسکان داده نمی‌شوند و در اولویت قرار ندارند، اما اگر فضا برای اسکان باشد آنها را نیز ساماندهی خواهیم کرد تا از رفت و آمد طولانی مدت آنها جلوگیری شود.
رئیس اداره امور مالی، برنامه و بودجه دانشگاه فرهنگیان استان قزوین خاطرنشان کرد: از سازمان برنامه و بودجه استان و مسئولان ذیربط درخواست داریم تا هر چه زودتر برای اسکان دانشجویان حمایت لازم را به عمل بیاروند تا با چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی کاری کنند تا بیشتر از اینها شرمنده این دانشجویان نباشیم.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط