سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 16:59

کد خبر 648347

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 13:54:00


افزایش ۴۶ درصدی بارش باران در استان اردبیل


فارس/ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: میزان بارش در این استان نسبت به سال آبی گذشته ۴۶ درصد و نسبت به بلندمدت هم ۱۶ درصد افزایش داشته است.

علی حیدری اناری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل، میزان بارندگی در سال آبی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را مطلوب دانست و اظهار کرد: با این حال خشکسالی‌های مستمر سال‌های گذشته و افزایش مصرف آب در بخش‌های مختلف تعادل بین تولید و مصرف آب را بر هم زده و تا این روند متوقف نشود بارش‌های مقطعی گره‌گشای مشکلات آب استان نیست.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: ظرفیت آب زیرزمینی دشت اردبیل حدود 3 میلیارد متر مکعب است که مصرف زیاد و اضافه برداشت‌ها در سال‌های اخیر موجب افت ۱۳ متری آبخوان شده و همین امر سبب پایین آمدن کیفیت آب و خاک و شور شدن آب شده است.
حیدری اناری خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هدررفت آب و مصرف بی‌رویه آب مقوله آموزش، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و همچنین رعایت الگوی کشت جزو اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل است.
وی ادامه داد: از مجموع آب‌های سطحی و زیرزمینی استان حدود ۹۳ درصد در بخش کشاورزی، سه درصد در بخش آب شرب و چهار درصد هم در بخش صنعت مصرف می‌شود و اگر بتوانیم تنها یک درصد صرفه‌جویی در مصرف آب استان داشته باشیم می‌توانیم آب مصرفی حوزه صنعت را به طور کامل تأمین کنیم.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط