سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 16:59

کد خبر 648518

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 14:40:00


جلوگیری از ایجاد صنایع آب‌بر در استان سمنان


ایسنا/ استاندار سمنان از جلوگیری از ایجاد صنایع آب‌بر در استان خبر داد و گفت: استان سمنان آمادگی استقرار صنایع آب‌بر و کشت محصولات کشاورزی آب‌بر را به هیچ عنوان ندارد و از این موضوع جلوگیری خواهد شد. 

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در استانداری سمنان، بیان کرد: جلوگیری از مصرف بی رویه و هدر رفت آب و در کنار آن، افزایش بهره‌وری در استفاده از منابع آبی موجود باید به‌صورت جد و ویژه در دستور کار استان باشد.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت بهینه مصرف آب و اطلاع‌رسانی در این بخش و جداسازی آب شرب از فضای سبز توسط شهرداری‌ها می‌تواند از راهکارهای موثر درباره حفاظت از منابع آب باشد.

هاشمی اظهار کرد: توسعه مجتمع‌های کشت گلخانه‌ای در راستای مدیریت بهینه مصرف آب و جلوگیری از افزایش بی‌رویه آب، از دیگر مواردی است که باید در یک برنامه‌ریزی مدون و جامع در سراسر استان شکل گیرد.

استاندار سمنان گفت: جمع‌آوری فاضلاب و مدیریت پساب یکی از راهکارهای موثر در حوزه حفاظت از منابع آبی موجود در استان است که باید به‌صورت جد در دستور کار قرار داشته باشد.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان، گفت: تنها راه حل معضل کم‌آبی در استان انتقال آب از خارج استان است.

وی با اشاره به اولویت‌دهی به پروژه‌های مرتبط با آب، افزود: با هدف تامین آب شرب هم‌استانی‌ها، در سه سال گذشته پروژه‌های متعددی در شهرستان‌های هشتگانه استان اجرایی شده است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط