سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 17:06

کد خبر 648564

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 14:41:20


استقلال - السد؛ بدترین ورژن از بهترین خط دفاع لیگ


ورزش 3/استقلال که فصل قبل عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را از آن خود کرده بود، برابر السد بسیار پراشتباه و آسیب‌پذیر ظاهر شد.
استقلال در دیدار دیشب برابر السد با مشکلات جدی در خط دفاعی روبرو شد که به تیم قطری فرصت‌های زیادی برای گلزنی داد. اگرچه شاگردان نکونام تنها با نتیجه 2-0 شکست خوردند، اما خوش‌شانس بودند که با باختی سنگین‌تر مواجه نشدند. سامان فلاح، روزبه چشمی، ایمان سلیمی و رافائل سیلوا به عنوان مدافعان اصلی استقلال به میدان رفتند، اما نمایش ضعیف آنها در دفاع باعث شد که السد فرصت‌های زیادی خلق کند.
در نیمه اول، استقلال بارها با پاس‌های در عمق و حرکات سریع مهاجمان السد غافلگیر شد. روزبه چشمی و سامان فلاح در چندین موقعیت از جایگیری‌های نادرست خود آسیب دیدند. یکی از این اشتباهات، پاس زمینی به پشت مدافعان بود که منجر به یک موقعیت خطرناک برای رافا موخیکا شد. با این حال، در این موقعیت، سیدحسین حسینی با واکنشی عالی توپ را به کرنر فرستاد و مانع از باز شدن دروازه شد.
پس از آن، تعویض ایمان سلیمی و ورود رافائل سیلوا به جای او در نیمه دوم نیز نتوانست مشکل را حل کند. مدافعان استقلال همچنان به حریف فضاهای بسیاری برای حمله می‌دادند. اشتباه فاحش سامان فلاح نیز یکی از عوامل مهمی بود که فرصت‌های جدی برای السد ایجاد کرد. روی این اشتباه بود که موخیکا دوباره در موقعیت خطرناک قرار گرفت، اما حسینی با سیو تماشایی خود مانع از گلزنی او شد.
در نیمه دوم، ادامه اشتباهات چشمی و دیگر مدافعان باعث شد که بازیکنان السد از کنار و مرکز خط دفاع استقلال عبور کنند. در یکی از این موارد، محمد کامارا نیز با یک سرتوپ زیبا، چشمی را از جریان بازی خارج کرد و شوت او را حسینی دفع کرد. در برگشت، باز هم حسینی با درخشش خود مانع از گل دوم حریف شد. این موقعیت‌ها نشان‌دهنده عدم انسجام و هماهنگی در خط دفاعی آبی‌پوشان بود که بارها آنها را در برابر حملات سریع حریف آسیب‌پذیر کرد.
این اشتباهات حتی به دیدیه اندونگ نیز سرایت کرد و او در وقت‌های اضافه نیمه دوم نیز توپ را به اکرم عفیف تقدیم کرد که شوت او در مصاف تک به تک با حسینی، به تور کنار دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
در نهایت، با وجود تلاش‌های خط دفاعی و تعویض سیلوا، اشتباهات فردی موجب شد که استقلال نتواند فشار حملات حریف را تحمل کند. پنالتی خطای چشمی به روی اکرم عفیف و گل دوم نیز مهر تأییدی بود بر عملکرد ناامیدکننده خط دفاعی استقلال.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط