چهارشنبه 11 مهر 1403 - 02:03

کد خبر 648905

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 19:56:11


واکسیناسیون بیش از ۲۰ هزار رأس دام در بندرلنگه


ایرنا/ معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: بیش از ۲۰ هزار رأس دام سبک و سنگین با اجرای رزمایش بزرگ دامپزشکی جهاد فاطمی در شهرستان بندرلنگه این استان واکسینه شدند.

سید محمدامین حسینی، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان اظهار کرد: از تاریخ هشتم تا ۱۲ مهرماه برای انجام رزمایش بزرگ دامپزشکی جهاد فاطمی برنامه‌ریزی شده و این برنامه در حال اجرا است.
وی به فعالیت‌های انجام شده در این رزمایش اشاره کرد و گفت: از روز گذشته تا کنون، ۱۲ روستا تحت عملیات واکسیناسیون قرار گرفته‌اند. این طرح شامل واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی، مبارزه با انگل‌های دامی و تقویت دام‌ها با داروهای درمانی است.
حسینی تاکید کرد: ۶ اکیپ جهادی از شهرستان‌های مختلف غرب هرمزگان در این رزمایش مشارکت دارند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ هزار رأس دام واکسینه شوند.
وی همچنین به موفقیت‌های دامپزشکی در کنترل بیماری‌ها در استان اشاره و اعلام کرد: از ابتدای سال جاری، ۹۵ هزار و ۷۴۳ رأس دام در شهرستان بندر لنگه واکسینه شده‌اند و در سطح استان، ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار رأس دام علیه بیماری‌های دامی واکسینه شده است.
وی بر اهمیت نقش دامپزشکی در پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی و صیانت از سلامت فرآورده‌های دامی تأکید کرد و گفت: امیدواریم که با همکاری همه نهادها، خدمات مؤثری به جامعه دامداری ارائه شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط