چهارشنبه 11 مهر 1403 - 02:07

کد خبر 648958

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 21:21:24


برداشت ۱۲۵ هزار تن گندم در استان سمنان


فارس/ استاندار سمنان با اشاره به اینکه ۱۲۵ هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در استان برداشت شد، گفت: این اقدام ارزشمند حاصل تلاش کشاورزان استان سمنان است.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در گردهمایی آغاز سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ استان سمنان در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این استان، اظهار کرد: استان سمنان در کنار سایر قابلیت‌های خود در بخش کشاورزی از ظرفیت خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در بخش تولیدات کشاورزی ازجمله پسته، زردآلو، گندم و سایر موارد و همچنین جامعه گسترده بهره‌برداران و کشاورزان از ظرفیت بسیار ارزشمندی برخوردار است، اضافه کرد: تاکنون ۹۶ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه بالغ بر ۹۶ هزار تن گندم به‌صورت خرید تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است، اظهار کرد: استان سمنان از رتبه‌ها و شاخص‌های بسیار خوبی در کشاورزی برخوردار است.

هاشمی با تأکید بر اینکه کشاورزان ما در استان سمنان کشاورزانی نمونه، فعال و موفق هستند، بیان کرد: این فعالیت‌های ارزشمند، سمنان را جزو استان‌های شاخص‌ بخش کشاورزی کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا بررسی و پیگیری و رسیدگی به مسائل، مطالبات و دغدغه کشاورزان را برطرف کنیم، ادامه داد: تاکنون در این راه قدم برداشته و بعد از این هم این امر در اولویت مسائل کشاورزی استان قرار خواهد داشت.

استاندار سمنان گفت: تأمین آب شرب، افزایش مجتمع‌های کشت گلخانه‌ای و همچنین استفاده و کشت محصولات کم‌آب بر از اولویت‌های ما در استان سمنان است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط