چهارشنبه 11 مهر 1403 - 02:05

کد خبر 649027

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 22:34:00


شایعه خبرساز؛ مایکروسافت میخ بر تابوت هدست‌های هولولنز کوبید


زومیت/ براساس گزارش منابع آگاه، مایکروسافت تولید هدست هولولنز ۲ را متوقف کرده است و قصد ندارد محصول جدیدی در قالب این خانواده بسازد.
 
ظاهراً مایکروسافت تولید هدست هولولنز ۲ را متوقف کرده است. طبق ادعای UploadVR، فعلاً هیچ هدستی برای جایگزینی با هولولنز ۲ در دست توسعه نیست. بر‌اساس گزارش جدید، هولولنز ۲ تا پایان سال ۲۰۲۷ به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت می‌کند؛ اما تولید این هدست متوقف شده است.

ظاهراً ردموندی‌ها قصد دارند تا پشتیبانی نرم‌افزاری از نسل اول هولولنز را در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۲۰ آذر ۱۴۰۳) به‌پایان برسانند.

هدست هولولنز ۱ در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و مایکروسافت گفت که آن محصول قرار است آینده‌ی دنیاهای مجازی را به‌نمایش بگذارد. سپس در سال ۲۰۱۹ شاهد رونمایی نسل دوم هولولنز بودیم که میدان دید گسترده‌تری داشت و از ردیابی چشم و سخت‌افزار قدرتمندتر استفاده می‌کرد.

در دو سال اخیر، گزارش‌های زیادی درباره‌ی مشکلات هولولنز شنیده بودیم. رئیس پیشین تیم هولولنز در سال ۲۰۲۲ به‌دلیل اتهام سوءرفتار در محیط کار، از سِمَت خود استعفا داد و در اوایل سال ۲۰۲۳، تغییراتی چشمگیر در تیم هولولنز اتفاق افتاد. در سال ۲۰۲۴، شاهد تعدیل گسترده‌ی نیروهای مایکروسافت بودیم و در جریان آن وقایع، تیم هولولنز به‌شدت تحت‌تأثیر قرار گرفت.

فعلاً مشخص نیست که در آینده مدل دیگری از هدست هولولنز روانه‌ی بازار می‌شود یا نه. افشاگران می‌گویند مایکروسافت توسعه‌ی هولولنز ۳ را متوقف کرده است و تا فرارسیدن زمان مناسب، شاهد رونمایی محصول جدیدی نخواهیم بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط