چهارشنبه 11 مهر 1403 - 14:02

کد خبر 649300

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 09:26:10


صدور هشدار زرد هواشناسی برای شمال؛ رگبار متناوب در راه است


تسنیم/ معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار زرد هواشناسی گفت: محدوده اثر سامانه جوی کل استان است.

احمد اسدی، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با تاکید بر ورود سامانه جوی بارشی اظهار داشت: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با نفوذ موج در تراز میانی جو از عصر چهارشنبه 11 مهر تا عصر شنبه 14 مهر 1403 شاهد جریانات بارشی خواهیم بود.

وی افزود: رگبار متناوب باران گاهی همراه با رعدوبرق، کاهش دما، وزش باد نسبتا شدید و احتمال وقوع تگرگ به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی بالای 3 هزار متر با بارش برف همراه است.

اسدی با بیان اینکه با  آبگرفتگی معابر روبه‌رو می‌شویم و بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل‌ها را خواهیم داشت تصریح کرد: لغزندگی و رانش زمین و ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی مازندران و همین طور کاهش دید و وقوع صاعقه از دیگر پیامدهای استقرار سامانه جدید است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با تاکید بر نگهداری سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان خاطرنشان کرد: لازم است مسافران از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی یادآور شد: با لایروبی کردن کانال‌های آب و دهانه پل‌ها می‌توان تمهیدات لازم برای کاهش خسارت احتمالی داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران خطاب به تولیدکنندگان گفت: با اتخاذ تمهیدات لازم جلوگیری از خسارت بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

وی با هشدار در زمینه خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع گفت: دامداران گله‌های دام را از مسیر رودها دور کنند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با توصیه به پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان را خواستار شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط