چهارشنبه 11 مهر 1403 - 14:04

کد خبر 649483

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 15:16:00


هوای قم غبارآلود می‌شود


تسنیم/ مدیرکل هواشناسی استان قم از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای‌ تمام مناطق استان قم خبر داد.

مهران حیدری، مدیرکل هواشناسی استان قم اظهار کرد: با توجه به افزایش گرادیان فشاری در سطح زمین، و پیش‌بینی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک، عصر امروز چهارشنبه 11 مهر تا پنجشنبه 12 مهر ماه، هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این شرایط برای‌همه مناطق استان قم به ویژه مناطق غربی وجود دارد، تصریح کرد: مردم در روزهای هشدار باید توصیه‌های ایمنی و بهداشتی را رعایت‌ کنند.

مدیرکل هواشناسی استان‌ قم عنوان کرد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به نفوذ و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، احتمال آسیب‌دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک و احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و خطر حادثه در کوهنوردی وجود دارد.

حیدری با تاکید بر اینکه با توجه به صدور هشدار سطح‌ زرد، رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا الزامی است، افزود: در روزهای هشدار، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب زیاد و خودداری از توقف در کنار سازه‌های موقت ساختمان نیمه‌کاره یا درختان کهنسال ضروری است.

وی گفت: در این مدت اجرای تمهیدات لازم جهت محافظت از تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک، اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک با استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، الزامی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط