شنبه 31 شهریور 1403 - 10:18

کد خبر 64980

دوشنبه 01 خرداد 1402 - 15:13:00


ثبت‌نام کودکستان‌ها در استان بوشهر آغاز شد


باشگاه خبرنگاران/ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از شروع ثبت‌نام نوآموزان در کودکستان‌ها از امروز اول خرداد با شعار "ثبت‌نام مطلوب، عدالت محور، خانواده مداری" خبر داد.

علی موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست شورای نظارت بر کودکستان‌ها اظهار کرد: نوآموزان اول مهر ۹۶ تا اول مهر ۹۷ می‌توانند در کودکستان دوره دوم و متولدین دوم مهر ۹۷ تا اول مهر ۹۸ می‌توانند در کودکستان دوره اول ثبت‌نام کنند.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۶ هزار نوآموز در ۳۹۷ کودکستان دارای مجوز در استان ثبت‌نام کنند. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: مدیران کودکستان‌ها موظفند اطلاعات نوآموزان را حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ در سامانه سنجش بدو ورود و سیدا ثبت کنند.
موحدی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، نوآموزانی را که برای ثبت‌نام کلاس اول مراجعه می‌کنند و فاقد تجربه پیش دبستانی هستند شناسایی کرده تا در کلاس‌های آمادگی کودکستان‌ها در تابستان ۱۴۰۲ شرکت کنند.
وی تاکید کرد: همه نوآموزان باید در زمان سال تحصیلی، در برنامه سنجش و سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای آموزش ومداخله به هنگام نوآموزانی که دیرآموز تشخیص داده می‌شوند، توسط مدیران کودکستان‌ها ضروری است.

موحدی بیان کرد: موسسانی که وضعیت خود را با قوانین و مقرارت ناظر بر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در مهلت مقرر قانونی تطبیق نداده اند اجازه فعالیت و ثبت نام در سال تحصیلی ۱۴۰۲/۱۴۰۳ را ندارند.
وی در پایان گفت: مدیران کودکستان‌هایی که تاکنون اقدام به تطبیق مجوز نکرده‌اند، می‌توانند از ۱۶ تا ۱۹ خرداد ماه جاری با مراجعه به سامانه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اقدام کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط