پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 01:53

کد خبر 650253

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 23:08:58


دستگیری ۳۳۵۶ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در قزوین


ایسنا/ فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در حوزه طرد اتباع بیگانه غیرمجاز، طرحی تحت عنوان طرح هجرت در حال اجراست که در این رابطه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۳۵۶ نفر از اتباع غیرمجاز دستگیر شده‌اند. 

سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی امسال با شعار پلیس هوشمند و مردم قانون‌مدار خواهد بود. 

وی ادامه داد: نیروی انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۴۴ شهید در راستای برقراری نظم و امنیت تقدیم کشور کرده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: در هفته فراجا ۱۲۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و ارائه خدمات مضاعف در بخش‌های مختلف انجام خواهد شد. 

وی در رابطه با عملکرد ۶ ماهه پلیس قزوین، بیان کرد: در بحث وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی و در بحث کشف سرقت‌ها نیز افزایش ۸ درصدی داشته‌ایم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹۰۰ نفر در رابطه با سرقت‌های خرد و مهم دستگیر شده‌اند که بیشتر آن‌ها سارقان محتویات خودروها بوده‌اند، در این رابطه سه باند حرفه‌ای سارقین خودرو شامل ۱۹ نفر خانم و آقا دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون یک باند چهار نفره سارقین مسلح منزل منهدم شده‌اند و در این رابطه ۲ دستگاه خودروی مسروقه شناسایی و کشف شده‌ است، همچنین سلاح‌های به کار گرفته شده نیز کشف و ضبط شده‌اند.

وی ادامه داد: ۲ نفر سارق مأمورنما نیز که در پوشش پلیس اقدام به سرقت می‌کردند، با تلاش همکاران ما شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وقوع ۱۸ قتل در استان قزوین طی ۶ ماه

ابراهیمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ فقره قتل در استان قزوین به وقوع پیوسته که همه آن‌ها کشف شده‌اند.

وی گفت: در بحث دستگیرشدگان در حوزه‌های مختلف نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۷۷۴ نفر دستگیر شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۳۸ درصدی داشته است و این نشان از برخورد قاطع پلیس با مجرمین و مخلان نظم و آسایش مردم دارد. 

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: در حوزه مواد مخدر نیز از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۹۴ نفر دستگیر شده‌اند که ۶۴۰ نفر از آنان خرده‌فروش مواد مخدر بوده‌اند، در این خصوص ۸۵۱ کیلوگرم انواع مخدر کشف و ضبط شده و ۳۰ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی، ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا و ارز، ۶۳ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ارزش ریالی پرونده‌های جرائم اقتصادی ۵۸۸ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان بوده است.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵ هزار نفر به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در سراسر استان مراجعه کرده‌اند که برای ۳۶ هزار و ۲۴۸ نفر پرونده قضائی تشکیل شده است.

وی گفت: میانگین تصادفات درون‌شهری روزانه ۱۵۰ مورد است، متأسفانه آمار تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افرایش ۹ درصدی داشته است. 

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۴۱ مورد وقوع جرائم در فضای مجازی را داشته‌ایم که یک هزار و ۱۱ مورد یعنی ۹۷ درصد از آن‌ها کشف شده‌اند، در این خصوص ۳۷ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده‌اند. 

وی در پایان اظهار کرد: در حوزه طرد اتباع بیگانه غیرمجاز نیز طرح هجرت در حال اجرا است که در این رابطه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۳۵۶ نفر دستگیر شده‌اند. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط