پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 02:00

کد خبر 650255

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 23:14:11


ظرفیت تولید تایرسازی بارز کردستان به ۶۶ هزار تن می‌رسد


فارس/ مدیرعامل شرکت بارز کردستان از اجرای فاز ۲ و ۳ توسعه و افزایش تولید در تایرسازی کردستان به ۶۶ هزار تن تا پایان سال ۱۴۰۵ خبر داد.

کاوه مفاخری، مدیرعامل شرکت بارز کردستان اظهار داشت: در طول یک سال گذشته تحولات مثبت و خوبی در لاستیک بارز کردستان ایجاد شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن، تناژ تولید در لاستیک بارز کردستان ۱۱ درصد افزایش داشت و رکورد تولید با بیش از ۴۰ هزار و ۶۰۰ تن ثبت شد.

به گفته مفاخری، شرکت بارز کردستان در سال گذشته فاز ۴ هزارتنی توسعه را تحقق بخشید و تولید از ۳۶ هزار تن به ۴۰ هزار تن تولید در سال رسید.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تولید تایر در بارز کردستان روند افزایشی داشته و به ۱۲۵ تن در روز رسیده است و تاکنون ۳۱ هزار و ۳۳۶ تن با ۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید شده است.

مدیرعامل شرکت بارز کردستان عنوان کرد: باتوجه‌به تعامل شرکت برق با لاستیک بارز، اعمال محدودیت‌های برق هم بر تولید اثرگذار شرکت نبود هم ملاحظات شرکت برق در نظر گرفته شد.

وی افزود: در دو سال گذشته ۱۵ محصول جدید برای تأمین نیازمندی‌ها در لاستیک بارز کردستان به بهره‌برداری رسیده است و اکنون ۴۵ سایز سواری در این کارخانه تولید می‌شود و ‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تایر سواری کشور را کسب کردیم.

مفاخری تصریح کرد: بارز کردستان جدای از اینکه در تولید تنوع‌ دارد از نظر شاخص‌ها هم رکورد بیشترین تولید ماهانه و رکورد کمترین ضایعات و کمترین میزان برگشتی در شهریورماه امسال برای این شرکت ثبت شد.وی کنترل کیفی بر روی محصول و اجرا و رفع اشکالات در گلوگاه سالن پخت در ارتقای کیفیت و تشکیل تیم‌های فنی برای کاهش ضایعات را از جمله دلایل ثبت این دو رکورد در شهریورماه امسال اعلام کرد.
به گفته مفاخری، برای اولین بار شرکت بارز کردستان جایزه ملی کسب اشتهار به کیفیت دو ستاره و تندیس بلورین جایزه ملی تعالی نگهداری و تعمیرات را دریافت کرد وبه عنوان واحد نمونه صنعتی استانی و ملی انتخاب شد.

وی در ادامه گفت: ظرفیت لاستیک بارز کردستان ۳۶ هزار تن است که برنامه توسعه‌ای آن رسیدن به ۶۶ هزار تن تا پایان سال ۱۴۰۵ است که ۴ هزار تن با ۵۰ نفر اشتغالزایی آن در سال گذشته اجرا شد، و فاز ۱۰ هزار تنی توسعه آن با ۲۰۰ نفر اشتغال در جال اجراست که تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و فاز سوم با ۱۶ هزار تن و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر تا پایان ۱۴۰۵ افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: از فردا پنجشنبه به مدت ۱۰ روز فراخوان جذب ۲۰۰ نفر نیرو بر روی سایت مجتمع بارز قرار می‌گیرد.مدیرعامل شرکت تایرسازی بارز کردستان از اداره صمت، محیط زیست و شرکت شهرک‌های استان برای اجرای فازهای توسعه و تامین مواد اولیه قدردانی کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط