پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 02:02

کد خبر 650258

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 23:20:08


حضور ۳۱ استان کشور در شانزدهمین نمایشگاه‌ ملی صنایع‌دستی در رفسنجان


ایسنا/ معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۱۴ تا ۱۸ آبان‌ماه در محل شرکت تعاونی پسته رفسنجان برگزار می‌شود.

اعظم علیخانی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان عصر ۱۱ مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه در فرمانداری رفسنجان، اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی قرار است ۱۴ تا ۱۸ آبان‌ماه سال جاری در سالن شماره ۱۶ شرکت تعاونی پسته رفسنجان با بیش‌از ۲۰۰ غرفه برگزار شود.

وی افزود: در این نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی از هنرمندان ۳۱ استان کشور عرضه می‌شود و علاقمندان و عموم مردم می‌توانند از این غرفه‌ها بازدید و خرید کنند.

علیخانی بیان‌کرد: دوره‌های اول تا چهاردهم این نمایشگاه در مرکز استان کرمان برگزار شد و سال قبل پانزدهمین آن در شهرستان سیرجان برگزار شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: کرمان استانی پهناور، چند اقلیمی و دارای بیشترین تنوع در حوزه صنایع دستی است و ۱۰۳ رشته در این حوزه در استان وجود دارد که ۳۵ مورد از آنها رشته‌های شاخص از جمله پته‌دوزی، قالیبافی، گلیم‌بافی و مس‌گری است.

علیخانی گفت: در استان کرمان ۷۰ هزار صنعتگر صنایع‌دستی داریم که نیمی از آن‌ها مجوزهای لازم برای کسب و کار را از معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی دریافت کردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط