پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 02:04

کد خبر 650263

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 23:25:49


جابجایی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان


فارس/ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از جابجایی یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۱۵۶ تن کالا طی نیمه نخست سالجاری از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک در شمال استان خبر داد.

ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از جابجایی یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۱۵۶ تن کالا از طریق پایانه های مرزی شمال این استان خبر داد و اظهار کرد: از این میزان کالای جابجا شده ، ۷۱۹ هزار و ۸۹۴ تن کالا صادرات، ۲۱۲ هزار و ۱۰۳ تن واردات و ۵۴۷ هزار و ۱۵۹ تن مجموع ترانزیت بوده است.

وی افزود:عمده کالاهای صادراتی در این بازه ی زمانی شامل سیمان،فرآورده‌های لبنیاتی،گاز و هیدروکربن ،کالاهای وارداتی شامل برنج،انبه و کنجد و کالاهای ترازیتی شامل پنل خورشیدی، روغن موتور و لوازم یدکی بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد:روزانه به طور متوسط بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک تردد صورت می گیرد.

کرد در خاتمه یادآورشد:با توجه به اهمیت پایانه های مرزی استان در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای افغانستان و پاکستان تمام تلاش این اداره‌کل با فراهم کردن زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است تا همچنان شاهد افزایش جابجایی کالا از این پایانه های مرزی باشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط