پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 02:00

کد خبر 650277

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 23:51:09


رد درخواست جنجالی اتلتیکو؛ کورتوا مقصر نیست


ورزش 3/ کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال اسپانیا مدعی است که اتلتیکومادرید اقدامات کافی را برای جلوگیری از خشونت هواداران در دربی مادرید انجام نداده است.
 کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال اسپانیا حکم خود را در مورد اتفاقات رخ داده در دربی مادرید صادر و به دو نکته مهم اشاره کرد:"رفتار خشونت آمیز هواداران و مسئولیت اتلتیکو مادرید در جلوگیری از این اقدامات."
این کمیته در حکم خود، اتهامات باشگاه اتلتیکومادرید درباره اقدامات تیبو کورتوا، دروازه‌بان رئال، برای تحریک طرفداران حریف را رد کرد.
در رای کمیته مسابقات ذکر شده، حتی اگر چنین تحریکی وجود داشته باشد، به هیچ وجه نمی‌تواند به عنوان توجیهی برای "حوادث بخصوص جدی" که در مسابقه رخ داد، استفاده شود
بر اساس رای این کمیته، این نوع استدلال "کاملاً غیرقابل قبول" است، چون هیچ اتهامی درمورد اتفاقاتی که باعث تغییر روند عادی مسابقه شد، مانند پرتاب اشیا به زمین را توجیه نمی‌کند.
این حکم همچنین اتلتیکومادرید را مقصر دانسته که با وجود حساسیت بازی مکانیزم‌های دفاعی کافی برای برخورد با هرگونه تنشی را نداشته است. امنیت در رویدادهای ورزشی با چنین حساسیتی نیاز به برنامه ریزی جامع دارد و این حکم نشان می‌دهد که اقدامات پیشگیرانه اتلتیکو برای کنترل جمعیت و جلوگیری از وقوع حوادث، کافی نبود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط