پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 12:11

کد خبر 650402

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 08:44:22


آمار ولادت در گیلان ۱۰ درصد کاهش یافت


ایرنا/ مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت استان در نیمه نخست امسال هشت هزار و ۵۱۷ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی دارد.

امیر حسن‌زاد، مدیرکل ثبت احوال گیلان اظهار کرد: از این میزان ۶ هزار و ۷۲۲ ولادت در مناطق شهری و هزار و ۷۹۵ تولد در مناطق روستایی استان ثبت شده و میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده، ۳۱.۰۲ سال بوده‌است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار افزایش تولدها در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با ۹.۳ درصد مربوط به شهرستان املش بوده و بیشترین کاهش ولادت نیز با ۲۱.۳ درصد مربوط به شهرستان رودبار است.

وی عنوان کرد: در کل تولدهای ۶ ماهه نخست امسال ۱۴۰ مورد تولد چند قلو در استان ثبت شده‌ است که ۱۳۵ واقعه ۲ قلوزایی و پنج مورد ولادت هم سه قلو بوده اند.

ثبت ۹ هزار و ۸۳ واقعه فوت 

مدیرکل ثبت احوال گیلان اظهار کرد: علاوه بر ولادت ها در این مدت ۹ هزار و ۸۳ واقعه فوت در گیلان ثبت شده که ۶ هزار و ۶۳ مورد در مناطق شهری و سه هزار و ۲۰ مورد در نقاط روستایی رخ داده است که نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی بیان کرد: بیشترین افزایش وفات با ۱۵.۶ درصد مربوط به شهرستان رضوانشهر و بالاترین کاهش وفات مربوط به شهرستان لاهیجان بوده است که ۵.۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

مدیرکل ثبت احوال گیلان بدون آنکه آماری از طلاق ارائه دهد، اضافه کرد: آمار ازدواج هم تا کنون در چهار ماه اول (ازفرودین تا پایان تیر) جمع بندی شده که بر این اساس در این مدت پنج هزار و ۴۵۲ واقعه ازدواج ثبت شده‌است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط