یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 09:13

کد خبر 65065

دوشنبه 01 خرداد 1402 - 16:05:18


حالت گیمینگ به همراه ویژگی های جذاب به مرورگر Edge اضافه می‌شود


شهر سخت افزار/ مایکروسافت سخت در تلاش است تا پایگاه کاربری مرورگر Edge را گسترش داده و در زمینه مرورگرهای اینترنت دوباره به زمان اوج خود بازگردند. در همین راستا، اخیراً مشخص شده که این غول فناوری قصد دارد حالت گیمینگ را همراه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب به مرورگر بومی خود اضافه کند.

حالت ادج برای گیمرها (Edge for Gamers) جدیدترین ویژگی در نظر گرفته شده برای این مرورگر در حال توسعه است که نوید بهبود عملکرد و تجربه کاربری گیمرها را می‌دهد.

در توضیحات اولیه ارائه شده توسط مایکروسافت، ادعا شده که حالت Edge for Gamers انواع پیشرفت‌ها از جمله صفحه اصلی متمرکز بر بازی‌های روز دنیا و همچنین نوار کناری (Sidebar) جدیدی که به طور خاص برای رفع نیازهای یک گیمر طراحی شده را به همراه خواهد داشت.

به گزارش Bleepingcomputer، یکی از قابلیت‌های این حالت که به طور خاص توجه گیمرهای را به خود جلب خواهد کرد، حالت کارایی (Efficiency Mode) است که برای پی‌سی گیمرها طراحی شده و احتمالاً برای به حداقل رساندن منابع مورد استفاده توسط مرورگر و افزایش عملکرد سخت‌افزارها در بازی‌ها، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منتظر تم‌های گوناگون باشید

علاوه بر موارد ذکر شده، مایکروسافت قصد دارد همراه با حالت گیمینگ تم‌های متنوع از جمله دارک مود (Dark mode) و سایر تم‌های گیمینگ را در اختیار گیمرها قرار داده و قابلیت‌های شخصی‌سازی مرورگر Edge را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد.

قابلیت Edge for Gamers همچنان در مرحله توسعه قرار داشته و فعال کردن آن تجربه استفاده از مرورگر ادج را چندان تغییر نمی‌دهد. با این حال، پس از فعال کردن این حالت کاربر به صورت خودکار به بخش تم‌ها در فروشگاه افزونه‌های ادج هدایت می‌شود و می‌تواند دکمه دسترسی سریع به اپلیکیشن‌های گیمینگ محبوب از جمله دیسکورد و توییچ را به نوار کناری اضافه کند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که اغلب قابلیت‌ها و ویژگی‌های Edge for Gamers بسیار شبیه به مرورگر Opera GX است و در صورتی که کاربر این مرورگر کم‌تر شناخته شده در ایران باشید، می‌توانید شباهت‌های زیادی بین آن‌ها پیدا کنید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط