پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 16:01

کد خبر 650654

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 14:22:00


آغاز روند کاهش دما در خراسان رضوی از فردا


شهرآرا آنلاین/ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز افزایش دمای هوا در سطح استان ادامه دارد و از فردا، روند کاهش دما آغاز می‌شود.

سارا حکمی، کارشناس هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به گسترش و تقویت جریانات ناپایدار در استان، از امروز تا اوایل هفته آینده، به‌تناوب و با شدت‌وضعف وزش باد و در نواحی بادخیز و مستعد، وزش باد شدید همراه با خیزش و انتقال گردوخاک، افزایش غلظت ذرات معلق در هوا همراه با کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: از بعدازظهر امروز، به‌تدریج افزایش ابرناکی را در استان و از فردا تا یکشنبه، در مناطقی از استان به ویژه نواحی شمالی رگبار باران و رعدوبرق با احتمال آب‌گرفتگی و ایجاد رواناب را خواهیم داشت. از لحاظ شرایط دمایی، امروز افزایش دمای هوا در سطح استان ادامه دارد و از فردا روند کاهش دما آغاز می‌شود. هشدار سطح زرد شماره ۲۹ در ۱۰ مهرماه در خصوص این شرایط صادر شده است.
کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: نوسانات دمایی مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۷ و ۳۲ درجه بوده است. در ۲۴ ساعت گذشته، قوچان با دمای ۱۰ درجه و سرخس با دمای ۳۹ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین شدت وزش باد را فرودگاه سبزوار با سرعت ۳۶ کیلومتربرساعت گزارش کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط