پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 16:57

کد خبر 650657

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 12:14:02


سد باباحیدر فارسان افتتاح شد؛ اما یک قطره آب ندارد


تسنیم/ رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان گفت: سد غدیر باباحیدر در زمان سفر رئیس جمهور افتتاح شد اما هنوز یک قطره آب هم پشت سد ذخیره نشده است، کشتارگاه جونقان نیز همچنان با ظرفیت عظیمی که دارد بلاتکلیف است.

مهری امینی، رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان اظهار کرد: باید ظرفیت شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ استان از محل مسئولیت‌های اجتماعی، به منظور کمک به آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرم و همچنین استفاده از ظرفیت زندانیان جرائم سبک و غیرعمد، استفاده کرد و برای اصلاح قانون، شورای اسلامی استان می‌تواند موضوع را به عنوان یک طرح پیشنهادی جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی به شورای عالی استان‌ها ارجاع دهد.
رییس شورای اسلامی شهرستان فارسان در ادامه با اشاره به وضعیت سد  غدیر باباحیدر و عدم بهره‌برداری واقعی از این سد، افزود: در زمان دولت شهید رئیسی و در سفر ایشان به استان این طرح اصطلاحاً افتتاح و به بهره‌برداری رسید اما متاسفانه هنوز یک قطره آب هم پشت این سد ذخیره نشده است.
وی با اشاره به بلاتکلیفی کشتارگاه جونقان گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال به منظور جلوگیری از هرگونه هدر رفت سرمایه و اموال عمومی و استفاده از ظرفیت عظیم کشتارگاه باید به صورت جدی و ویژه ورود کند و موضوع حل شود.
امینی در پایان از تلاش‌ها و پیگیری معاون دادگستری برای حفظ اراضی بیمارستان فارسان در مقابل ساخت و ساز و جلوگیری از واگذاری آن طرح نهضت ملی مسکن قدردانی کرد.
حسین یداللهی رییس شورای اسلامی شهرستان کیار نیز در این جلسه بیان داشت: سیاست‌گذاری‌های کلان کشور می‌بایست به سمت تزریق اعتبار در زمینه اقدامات فرهنگی، ورزشی و آموزشی در شهرها و روستاهای کشور سوق یابند. 
وی با اشاره به نهاد آموزش و پرورش و قوه قضاییه به عنوان دو رکن اساسی توسعه و پیشرفت کشور، افزود: آموزش و پرورش مهم‌ترین رکن توسعه و عامل توانمندسازی منابع انسانی هر کشور است و همه فعالیت‌های کشورها در راستای گذر از معبر آموزش و پرورش برای تربیت شهروندان نمونه و موفق میسر است که این امر مستلزم ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیزات آموزشی و ورزشی مناسب در کشور است. 
مطالبات پیمانکار تونل هونی چرا پرداخت نشده و تونل تکمیل نشده؟
جعفر عسگری، نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان در این جلسه گفت: عدم وجود پاسگاه درمنطقه بازفت بالا باتوجه به وسعت شهرستان کوهرنگ وبخش بازفت از ضروریات است.
عضو شورای اسلامی استان افزود: نبود ایست و بازرسی درمسیر مرکز شهرستان کوهرنگ تا خوزستان از مسیر صمصامی و بازفت  و کمبود نیروی انسانی و امکانات درپاسگاه صمصامی و بازفت باید در دستور کار قرار گیرد.
عسگری نبود مرکز مشاوره جهت ممانعت از ازدواج اجباری و طلاق در شهرستان کوهرنگ ، کمبود قاضی و سرباز وظیفه در دادگاه بازفت و نبود نیروی کافی و خودرو مناسب در منابع طبیعی بازفت با توجه به پوشش جنگلی و وسعت منطقه را مطرح و نبود دانشگاه و مراکز تفریحی و رفاهی در شهرستان کوهرنگ و روی آوردن جوانان به کارهای خلاف و مواد مخدرجهت پر کردن اوقات فراغت را از مهمترین مشکلات این شهرستان عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: استقرار اداره ثبت اسناد در بخش بازفت ، اختصاص اعتبار جهت پرداخت مطالبات پیمانکار تونل هونی و تکمیل پروژه و همچنین شفاف سازی استخدام نیرو در ادارات شهرستان کوهرنگ را ضروری دانست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط