پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 14:42

کد خبر 650665

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 12:21:09


۲۴۶ فقره گواهی بهداشت محصولات کشاورزی صادراتی در زنجان صادر شد


ایرنا/ مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: طی نیمه نخست امسال ۲۴۶ فقره گواهی بهداشت قرنطینه گیاهی محصولات کشاورزی صادراتی در این استان صادر شد.

مجید بلالی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان اظهار کرد: با صدور این گواهی های بهداشت قرنطینه گیاهی محصولات کشاورزی بالغ بر چهار هزار و ۱۰۰ تن از این تولیدات به خارج از کشور، صادر شد.
وی یادآور شد: عمده محصولات کشاورزی زراعی و باغی صادراتی شامل کرفس، گیلاس و سیر شهرستان طارم به میزان یک هزار و ۳۶۳ تن، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی گلخانه ای به میزان ۲ هزار و ۲۰۰ تن به کشور روسیه و محصول کشمش تیزآبی به میزان ۴۷۶ تن به کشور ترکیه بوده است.
بلالی اظهار داشت: رعایت شرایط تولید و عرضه محصولات کشاورزی نباتی، طبق استانداردهای کشورهای مقصد و بررسی و تایید شرایط قرنطینه ای از نظر آفات و بیمار های گیاهی قرنطینه ای، جزو شرایط لازم برای صادرات محصولات کشاورزی است.
در زمان حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است و هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان زنجان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می کنند.
سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد و این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط